موضوعات داغ

فراخوانی تمامی مدل‌های پلاگین هیبرید بی ام و به دلیل امکان آتش‌سوزی باتری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و به دلیل خطر آتش سوزی باتری، فراخوانی جهانی مربوط به تمام مدل های پلاگین هیبریدی را منتشر کرده است. این فراخوان نسخه‌های برقی-بنزینی بی ام و سری 3، سری 5 و سری7، شاسی بلند‌های ترکیبی بی ام و ایکس 1، ایکس 2 و مینی کانتریمن که در بازه زمانی 20 ژانویه تا 18 سپتامبر 2020 ساخته شده است، شامل می‌شود. این فراخوان همچنین نسخه‌های ساخته شده از بی ام و i8 در سال جاری را نیز در بر می‌گیرد.

تقریبا 26700 خودرو تحت تاثیر این فراخوان قرار گرفته اند که 2930 دستگاه از این تعداد به خریداران تحویل داده شده و بقیه در صف انتظار تحویل به مشتری قرار دارند.

مهندسان شاهد مشکلاتی در باتری‌ها بوده اند که احتمالا در هنگام تولید آنها به وجود آمده است. بی ام و باتری‌های خود را از شرکت سوئدی تولیدکننده باتری به نام نورث ولت تهیه می‌کند.

سخنگوی این برند اظهار داشته است که فراخوان خودروهای پلاگین هیبریدی، اقدامی پیشگیرانه محسوب می‌شود زیرا تجزیه و تحلیل های داخلی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد در مواردی نادر، ذرات خارجی طی فرایند تولید وارد بسته بندی های باتری شده باشد و زمانی که باتری کاملا شارژ می‌شود می‌تواند موجب اتصالی کوتاه بین سلول های باتری و آتش‌سوزی شود.

رسانه های آلمانی گزارش داده اند که انتظار می‌رود این اصلاحیه از پایان ماه جاری آغاز شود.

این فراخوان، اولین فراخوان تاثیرگذار روی پلاگین های بی ام و نیست. در اوایل سال جاری، تمامی مدل‌های بی ام و i8 به علت وجود اثرات جوشکاری باقیمانده روی باتری تحت تاثیر فراخوان قرار گرفته اند.

شرکت فورد نیز فراخوان های مشابه برای خودروی فورد کوگا PHEV خود صادر کرده است که در ماه آگوست اعلام شده و هنوز مشکل این خودروها به طور کامل برطرف نشده است.

به مالکان متضرر برنامه های سرویس و نگهداری و معادل 500 پوند سوخت رایگان، ارائه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد