موضوعات داغ

رنو مگان eVision، تجسمی از آینده برقی رنو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

همزمان با معرفی خودروی الکتریکی داچیا اسپرینگ، شرکت خودروسازی رنو چشم انداز آینده خود برای طراحی و ساخت ماشین های الکتریکی را در قالب یک نسخه هاچ بک کراس اوور مگان رونمایی کرد.

این خودرو که با نام کامل رنو مگان eVision معرفی شده، اولین محصول رنو است که براساس پلتفرم CMF-EV طراحی شده و دقیقا همان پلتفرمی خواهد بود که شرکت خودروسازی نیسان براساس آن خودروی جدید نیسان آریا را معرفی کرده است.

رنو مگان فوق مدرن در راه است

طبق گفته شرکت خودروسازی رنو، این خودرو تنها یک طرح کانسپت باقی نخواهد ماند و با هدف راه اندازی یک خودروی شهری با عملکرد قابل قبول، تا اواخر سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید و در حال حاضر نیز حدود 95 درصد آن آماده تولید است. برای این خودرو مجموعه باتری های سبک وزن 60 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که سازگاری کامل با شارژرهای فوق سریع 130 کیلووات ساعتی دارد.

رنو مگان eVision

برای رنو مگان eVision یک موتور الکتریکی 217 اسب بخاری پیش بینی شده است که با خروجی گشتاور 300 نیوتن متری خود می تواند شتاب صفر تا صد کمتر از 8 ثانیه داشته باشد که عملکرد سریع و چشمگیری نخواهد بود، اما برای استفاده های شهری می تواند گزینه بسیار مناسبی تلقی شود و این امکان وجود دارد که تا زمان راه اندازی، بخش فنی آن دستخوش تغییراتی شود.

ابعاد و اندازه کانسپت رنو مگان

این خودرو به طور کلی با طول 4210 میلی متر، عرض 1800 میلی متر، ارتفاع 1505 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2700 نیوتن متر طراحی شده که باعث می شود به طور مستقیم در برابر خودروی فولکس واگن ID.3 قرار گیرد، هرچند فولکس واگن با طول کلی 4262 میلی متر، ارتفاع 1552 میلی متر و فاصله بین دو محور 2765 میلی متری، ابعاد بزرگ تری داشته و در آینده تبدیل به نقطه قوت آن در برابر رنو مگان eVision خواهد شد.

رنو مگان eVision

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد