موضوعات داغ

بانک ها و موسسات دولتی، عمده خریداران سکه و خودرو در سال 97!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عدم توانایی خرید بالای چند صد سکه و یا چند ده خودرو در سال 97 توسط مردم عادی، اینطور عنوان کرد که بخش عمده سکه و خودرو در سال 97 توسط بانک ها و یا حتی موسسات دولتی خریداری شده و همین موضوع باعث افزایش قیمت ها شده است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از 90 اقتصادی، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اینطور عنوان کرد که ورود منابع بانک ها و موسسات دولتی به هر نقطه ای، موجب افزایش قیمت ها در بازار مقصد خواهد شد و مردم عادی در سال 97 توانایی خرید بالای چند صد سکه و یا خودرو به تعداد بالا را نداشتند و بخش زیادی از آنان توسط بانک ها و موسسات دولتی خریداری شده است.

برهمین اساس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد که ما با ورود پول نهادهای ذکر شده به بورس مخالف هستیم و لازم است که دولت بر روی نهادهای تحت نظر خود و یا حتی بر روی حساب ثروتمندان نظارت کافی را داشته باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/9
دقیقا همین بانکها هستند که با بالا بردن تقاضا باعث تورم افسار گسیخته میشوند. مردم عادی که پولی ندارند که تقاضای مازاد ایجاد بشه. بانک نیستند که، بنگاه دلالی اند. پول سپرده بگذاری ۱۸ درصد ثابت سود میگیری. ولی وام ۱۸ درصد را با سود مرکب به پایت مینویسند. بخودت که بجنبی میبینی ۱۸ درصد مرکب معادل ۵۰ درصد ثابت در میاد. تازه اسمش هم بانکداری اسلامی و بدون ربا است. وجدانا قشنگ نیست؟
1399/8/10
هرچه محدودیت است برای مردم وضع میشه.