موضوعات داغ

نتیجه فاجعه بار کیا پیکانتو در تست تصادف لاتین انکپ با کسب صفر ستاره ایمنی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای هیوندای و کیا در تست‌های تصادف اخیر لاتین انکپ نتایج فاجعه‌باری به دست آورده‌اند. بعد از آن‌که هیوندای HB20 در تست ایمنی موسسه لاتین انکپ هیچ امتیازی دریافت نکرد و عملکرد فوق‌العاده بدی به نمایش گذاشت، دیگر خودرو این گروه یعنی کیا پیکانتو نیز نمایش ضعیف کره‌ای‌ها را تکمیل کرد.

تست تصادف لاتین انکپ شامل برخوردهای گوناگونی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان ضربه از جلو، ضربه شلاقی، ضربه از طرفین و محافظت از عابرین پیاده اشاره کرد. کیا پیکانتو در زمینه حفاظت از سرنشینان بزرگسال صفر درصد، سرنشینان خردسال 29 درصد و در حفاظت از عابران پیاده 51 درصد امتیاز ممکن را کسب کرد. نمره دستیارهای کمکی ایمنی این خودرو نیز 7 درصد بوده است.

تست تصادف کیا پیکانتو

البته نسخه‌ای از کیا پیکانتو که برای عرضه به بازار آمریکای لاتین در نظر گرفته شده، بسیار ضعیف است و تنها با یک کیسه هوا برای راننده به دست مشتری می‌رسد. نصب امکاناتی همچون سیستم ترمز ضد قفل، مدیریت پایداری خودرو و کیسه هوای جانبی همچنان به عنوان آپشن اضافه برای کیا پیکانتو در نظر گرفته شده‌اند و استاندارد نیستند.

ایمن برای اروپایی‌ها، ناایمن برای لاتینی‌ها

الخاندرو فوراس، دبیر کل لاتین انکپ پس از کسب این نتایج گفت: جای تاسف است که خودرویی همچون کیا پیکانتو با شش کیسه هوا، سیستم محافظت از عابر پیاده، سیستم‌های کنترل پایداری و ایمنی با قیمت 10185 دلار در اتحادیه اروپا به فروش می‌رسد اما در منطقه ما از سطح ایمنی بسیار پایینی برخوردار است.

لاتین انکپ پس از کسب این نتیجه فاجعه بار توسط کیا پیکانتو، کیا را به افزایش ایمنی خودروهای خود در آمریکای لاتین ترغیب کرد. علاوه برآن به مشتریان کیا در بازار آمریکای جنوبی و مرکزی هشدار داد که تیپ پایه کیا پیکانتو را خریداری نکنند.

نسل سوم کیا پیکانتو در سال 2017 توسط موسسه یورو انکپ مورد تست ایمنی قرار گرفت که حاصل آن کسب سه ستاره ایمنی برای این خودرو بود. کیا پیکانتو در این آزمون موفق به کسب 79 درصد نمره در زمینه حفاظت از سرنشینان بزرگسال، 64 درصد در زمینه حفاظت از خردسالان، 54 درصد در زمینه حفاظت از عابران پیاده و 25 درصد در زمینه دستیاران کمکی ایمنی شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/10
این تست ها کمتر گفته میشه اما همیشه شاهین و دنا و ... مسخره میشوند
1399/8/11
یعنی رسما .... . دمش گرم.