موضوعات داغ

آیا خریداری یک بی ‌ام ‌و E92 M3 کارکرده منطقی است؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی در سال ۲۰۰۷، بی ‌ام ‌و مدل E90/E92 M3 را عرضه کرد نظرات به دو دسته تقسیم شدند و بسیاری از این موضوع نگران بودند که این شرکت آلمانی در حال از دست دادن میراث خودش با کنار گذاشتن موتورهای شش سیلندر مثل E46 و به جای آن استفاده از موتور ۴ لیتری V8 تنفس طبیعی است. طولی نکشید که این منتقدان ساکت شدند.

البته، E46 M3 توسط بسیاری از ماشین‌بازها همچنان بهترین نسخه M درنظر گرفته می‌شود، اما E92 M3 همچنان یک خودرو اسپورت فوق‌العاده است. به نظر می‌رسد این مدل می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خوب هم باشد. پس، آيا باید یکی از آن‌ها را بخرید؟

برای اینکه بدانیم داشتن یک بی‌ ام‌ و E92 M3 چگونه است، به تازگی یک یوتیوبر پشت فرمان این خودروی جذاب نشسته است. او فقط با این خودرو رانندگی نمی‌کند، بلکه همچنین درباره اینکه آيا خریدن یکی از این مدل‌ها کار درستی است یا نه توضیحاتی ارائه می‌دهد، و می‌گوید داشتن یک M3 با وجود جذابیتش، معایبی هم دارد.

موتور ۴ لیتری V8 این مدل توان ۴۱۴ اسب بخار را در دور موتور ۸۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را در دور موتور ۳۹۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. بی ام و M3 را می‌توان با یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی استاندارد یا یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه آپشنال سفارش داد.

قدرت فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت M3 کمتر از ۵ ثانیه است. شاید این ارقام در دورانی که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودروهای زیادی زیر ۳ ثانیه است خیلی جذاب به نظر نرسد، اما در واقع هر خودرویی که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زیر ۵ ثانیه داشته باشد به اندازه کافی سریع است و این در مورد E92 هم صدق می‌کند.

بنابراین، آیا لازم است یک بی ام و E92 M3 کارکرده بخرید؟ این ویدئو ممکن است در پاسخ به این سوال به شما کمک کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/2
به درد چند نفر در ایران میخوره این ویدئو؟! اصلا مگر همچین خودرویی در ایران هست که ما بدونیم خریدش منطقی هست یا نیست؟ :))))