موضوعات داغ

ولوو قصد دارد فروش خودروهای خود را کاملاً در فضای مجازی انجام دهد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایندگی های ولوو در ایالات متحده، نسبت به تغییر روند برنامه ریزی این شرکت خودروسازی در رابطه با فروش وسایل نقلیه الکتریکی نسل جدید به صورت آنلاین و با قیمت ثابت، ابراز نگرانی کرده اند.

ولوو قصد دارد تا سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. کراس اوور ولوو XC40 ریشارژر که به تازگی از آن رونمایی شده است، تنها به صورت آنلاین رزرو می‌شود. دیگر برنامه های این برند شامل نگه داشتن بخش اصلی سهام وسایل نقلیه و تحویل اتومبیل های سفارش داده شده توسط مشتریان به فروشگاه ها خواهد بود که با روند قبلی که شامل سفارش و حمل و نقل خودرو توسط خود نمایندگی ها بود، مغایرت دارد.

ارنی نورکراس، رئیس هیئت مشاوره خرده فروشی ولوو، در گفت و گویی با اتو نیوز بیان کرده است که با این حال تعداد زیادی از 281 نمایندگی تجاری در ایالات متحده، در مورد تغییر سیستم قدیمی به فروش آنلاین نگران و بیمناک هستند. فروشندگان همیشه به دنبال کنترل تجربیات مصرف کننده از ابتدا تا انتهای خرید هستند. اگر ما در کنترل تجربه خرید مشتریان شریک نباشیم آیا چیزی بیش از یک مرکز تحویل و خدمات خواهیم بود؟

آندرس گوستافسون، مدیر اجرایی ولوو در ایالات متحده، به سرعت به این نگرانی ها پاسخ داد و اصرار داشت که نمایندگی ها به فروش وسایل نقلیه ادامه داده و روابط خود را با مشتریان حفظ خواهند کرد.

ولوو XC40

وی افزوده است که ما در این مسئله به صورت کاملاً واضح عمل کرده ایم. البته مسائل را تحت بررسی قرار خواهیم داد و درباره توانایی توسعه این صنعت به ویژه در زمینه دیجیتال سازی، تحقیق خواهیم کرد.

در عین حال، برخی از صاحبان نمایندگی ها مانند آدام سیمز معتقدند که تجربه فروش از طریق نمایندگی فراتر از فروش ساده وسایل نقلیه به مصرف کنندگان است. او اظهار داشته است که ما نه تنها باید در مورد فروش محصول بلکه در مورد علایق افراد در رانندگی با یک وسیله نقلیه، اطلاعات کسب کرده و در این امر درگیر شویم. من مطمئن نیستم که یک وب سایت بتواند مانند انسان ها از نظر احساسی افراد را درگیر خود کند.

ولوو به دنبال حذف مدل سنتی فروش است. اغلب ده ها و یا صدها دستگاه وسایل نقلیه موجود در پارکینگ بسیاری از نمایندگی ها نشان می‌دهد که فروش اتومبیل بر اساس تعداد اتومبیل های خارج از نمایندگی، باعث ایجاد تمرکز ناسالم برای برند شده است.

ولوو، برای اطمینان از موفقیت فروش آنلاین باید مطمئن شود که سفارشات دیجیتالی به سرعت ثبت می‌شوند و مشتریان برای تحویل کالا زیاد منتظر نمی‌مانند. این برند در تلاش برای بهبود سرعت تحویل محصولات خود است و ضمن کاهش پیچیدگی های تولید، نوع و تعداد پکیج های پیشنهادی خود برای خودروهای الکتریکی را محدود می‌کند.

نمایندگی ولوو

گوستافسون اظهار داشته است که ما 1.6 میلیون نسخه مختلف در سبد محصولات خود داریم و این هوشمندانه نیست. این امر برای بخش تولید بسیار پیچیده است [و برای فروشندگان گران است]. ما باید اطمینان حاصل کنیم که زیباترین اتومبیل های موجود را با مشخصات مورد نظر مشتریان در اختیار داریم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد