موضوعات داغ

اولین خودروی کاملا برقی کیا معرفی شد، تجربه جذاب اول! + فیلم

عکس مطلب اول

بعد از انتشار تیزری نه چندان آشکار، امروز کیا رسما از جدیدترین محصول خود با نگاهی آینده نگر رونمایی کرد و با تمرکز بر روی وسایل نقلیه کاملا الکتریکی، قرار است تحولی در محصولات قابل عرضه خود ایجاد کند. شاید پیش از این کیا براساس ماشین های استاندارد خود اقدام به عرضه نسخه های الکتریکی آنان کرده باشد، اما این محصول اولین ساخته شرکت خودروسازی کیا خواهد بود که از همان ابتدا به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی توسعه پیدا کرده است.

جدیدترین ساخته کیا با نام EV6 معرفی شده و همانطور که از نام آن پیداست، یک خودروی کاملا الکتریکی خواهد که براساس پلتفرم E-GMP، مشترک با هیوندای و خودروی کراس اوور Ioniq 5 توسعه پیدا کرده است که احتمالا شاهد اشتراکات زیادی بین آنان باشیم.

محصول جدید کیا اولین مرحله معرفی را پشت سر گذاشته و هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی آن ارائه نشده است. کیا برای توسعه این خودرو از یک زبان طراحی کاملا جدید و متفاوت استفاده کرده و طبق گفته خود کیا، این تغییرات و پوست اندازی کاملا ضروری و حیاتی بود تا بتوان به دوره جدیدی قدم گذاشت و طراحی ماشین های الکتریکی را مطابق با ویژگی های آنان به ثمر نشاند.

کیا EV6

طراحی EV6 از طبیعت الهام گرفته شده و همچنین از فاکتورهای دوست دار محیط زیست برای شکل گیری آن استفاده شده است. الهام از طبیعت به خوبی در ظاهر خودرو و طرحی داخل کابین دیده می شود و در کنار الگوبرداری ها، از پلاستیک های بازیافتی برای ساخت برخی قسمت های خودرو استفاده شده تا همه جوره در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.

باتوجه به تصاویر منتشر شده، می توانیم ظاهری شیک و جذاب را برای ساخته جدید کیا شاهد باشیم و ترکیب الگوهای اسپرت در یک خودروی الکتریکی دوست دار محیط زیست، باعث جذابیت دوچندان آن شده است. به طور مثال پس زمینه تاریک چراغ های جلو، رکاب کنار درب ها و یا حتی سقف شیب دار خودرو باعث شده تا این خودروی الکتریکی دوست دار محیط زیست همچون یک خودروی جنگنده و تهاجمی به نظر برسد.

داخل کابین در عین حالی که یک طراحی مینیمالیستی دارد، کاملا پیشرفته و جذاب طراحی شده است و بجای شلوغ کاری کنسول مرکزی، اکثر کلیدها و کنترل کننده ها به صفحه نمایشگر بالای داشبورد و یا غربیلک فرمان منتقل شده است و تنها شاهد کلیدهای انگشت شماری بر روی کنسول مرکزی هستیم. در پشت غربیلک فرمان کیا EV6 هم شاهد صفحه نمایشگری کاملا دیجیتال و با فناوری های نوین صنعت خودروسازی هستیم.

کیا EV6

کیا می گوید که ما با طراحی این خودرو، می خواهیم یک تجربه غریزی و طبیعی را ارائه دهیم که زندگی روزمره کاربران را بهبود بخشد. هدف ما ایجاد وسایل نقلیه الکتریکی اصیل، هوشمند و هیجان انگیز است و محصولات جدید ما بیش از پیش با این اهداف در ارتباط هستند، علاوه بر اینکه بازخورد مشتریان کاملا بر روی محصولات ما تاثیرگذار خواهد بود.

همانطور که گفتیم، این تنها یک معرفی بصری از محصول جدید کیا است و نمایش جهانی و ارائه اطلاعات تکمیلی آن حدود 2 هفته دیگر انجام خواهد شد که بعد از معرفی، ویژگی های این خودروی جدید را باهم بررسی خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد