موضوعات داغ

تراکتور عجیب لامبورگینی با امکانات متفاوت؛ خودروی کلکسیونی ایتالیایی

عکس مطلب اول

اگر از طرفداران دنیای خودرو هستید، بعید می دانیم که از ماجرای اختلاف لامبورگینی و فراری خبر نداشته باشید. فروچیو لامبورگینی، تراکتور سازی که با پول بدست آمده از محل تولید و فروش تراکتورهای خود توانست یکی از محصولات فراری را خریداری کند، اما مشکل سیستم کلاچ خودرو و پاسخ نامناسب انزو فراری به درخواست او، باعث شد تا فروچیو لامبورگینی دست بکار شده و ماشین اسپرت اختصاصی خود را طراحی کند.

شاید امروزه لامبورگینی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان خودروهای سوپراسپرت در جهان شناخته شود، اما این برند کار خود را از سال 1948 میلادی به عنوان یک تولید کننده تراکتور آغاز کرد و در سال 1963 میلادی و پس از اختلاف با انزو فراری، شرکت خودروسازی لامبورگینی پایه گذاری شد و ماشین های سوپراسپرت آن متولد شدند، اما امروز کاری به فعالیت لامبورگینی از سال 1963 میلادی و بعد از آن نداریم.

لامبورگینی 3402 CTL

امروز میخواهیم نگاهی به یکی از تراکتورهای قدیمی و صدالبته متفاوت لامبورگینی مربوط به سال 1960 میلادی داشته باشیم. این تراکتور با نام 3402 CTL معرفی شده و به طور استاندارد مجهز به چرخ های تسمه ای یا به عبارتی دقیق تر، مجهز به شنی های فلزی است که استفاده از آن در سطوح گلی و ناهموار را آسان تر خواهد کرد، ولی استفاده از شنی باعث کاهش سرعت و همچنین کارایی نامطلوب بر روی سطوح سفت همچون آسفالت خواهد شد.

با این حال اخیرا نسخه ای از این نوع تراکتور با اصلاحات زیادی دیده شده است که به منظور امکان استفاده بر روی آسفالت، اکنون به دو چرخ بزرگ در عقب و یک چرخ کوچک در جلو مجهز شده تا شنی های فلزی آن با سطح زمین کمتر در ارتباط باشند.

بدیهی است که از این تراکتور به عنوان یک وسیله کلکسیونی نگهداری شود، به همین دلیل شاهد بازسازی کامل آن در قسمت های مختلف بدنه و رنگ آمیزی آن هستیم و نصب چرخ های اضافه در قسمت جلو و عقب می تواند برای نگهداری بهتر قطعات اصلی این تراکتور لامبورگینی باشد.

بد نیست بدانید این تراکتور به یک پیشرانه 2.2 لیتری سه سیلندر دیزلی مجهز شده است که تنها توانایی تولید 40 اسب بخار قدرت را دارد.

لامبورگینی 3402 CTL

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد