موضوعات داغ

54 هزار دلار برای یک بی ‌ام ‌و ۲۰۰۲ خاص با موتور و صندلی یک خودروی دیگر!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اروپا در زمینه افزایش قیمت خودروهای قدیمی پس از ایجاد تغییرات در آن‌ها توانایی رقابت با آمریکا را ندارد، بنابراین این کار کمتر در اروپا انجام می‌شود. اما گاهی اوقات شاهد تقویت یک خودروی قدیمی توسط صاحبش هستیم که بعضی وقت‌ها نتایج خوبی هم در پی دارد.

این همان کاری است که مالک قبلی این بی ‌ام ‌و ۲۰۰۲ مدل ۱۹۷۲ انجام داده است. او پس از اینکه از موتور اصلی خودرو خسته شده، تصمیم گرفته آن را عوض کند. موتوری که او انتخاب کرده یک موتور ۲.۳ لیتری S14 چهار سیلندر خطی از یک بی ‌ام ‌و M3 E30 مدل ۱۹۸۷ بوده است.

این تغییر در اوایل دهه ۲۰۰۰ انجام شده و شامل نصب جعبه‌دنده پنج سرعته دستی هم بوده است. هنوز نمی‌دانیم این موتور در این خودرو چه مقدار قدرت تولید می‌کند، اما در گذشته توان ۱۹۲ اسب بخار تولید می‌کرده است.

در سال ۲۰۱۷، شخصی که موتور خودرو را تغییر داده بود از این خودرو خسته شده و آن را فروخته است. به تازگی این بی ‌ام ‌و ۲۰۰۲ در یک حراجی در هلند فروخته شده است.

بی ام و 2002

این خودرو شرایط خیلی خوبی ندارد، اما شاید همین باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. به جز تغییر موتور، صندلی‌ها هم از یک E21 گرفته شده و شش سال پیش روکش آن‌ها عوض شده است. بدنه خودرو در گذشته به رنگ قرمز ورونا رنگ‌آمیزی شده و سپس بخش‌هایی از آن به رنگ خاکستری درآمده است.

سپرها و گلگیرها متعلق به نسخه اصلی نیستند و یکی از چرخ‌های ۱۵ اینچی، یعنی چرخی که در سمت سرنشین جلو قرار دارد آسیب دیده است. کیلومترشمار عدد ۷۷ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد، اما احتمالا این میزان مسافت پیموده شده واقعی توسط این خودرو نباشد.

با وجود این نقص‌ها، این بی ‌ام‌ و ۲۰۰۲ خاص مشتاقان زیادی پیدا کرده و در این حراجی به قیمت ۵۴ هزار دلار به فروش رسیده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد