موضوعات داغ

خداحافظ ولستر! هیوندای تولید ولستر را به زودی متوقف می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تولید هیوندای ولستر، هاچ‌بک جذاب و محبوب کره‌ای به زودی متوقف می‌شود و علت آن نبود تقاضا برای هاچ‌بک‌های داغ و جذاب است. هاچ‌بک سه و نیم درب هیوندای حدود یک دهه پیش معرفی شد و حتی به بازار کشورمان نیز راه یافت اما فروش این خودرو از سال 2016 و تحت تاثیر بازار رو به رشد کراس‌اوورها، کاهش یافته است.

مطابق اخباری که از طریق رسانه کارز دایرکت منتشر شده، هیوندای از ابتدای آوریل 2021 تمامی مشوق‌های فروش هیوندای ولستر از جمله تخفیفات و حالت اجاره به شرط تملیک را حذف کرده است. مطابق خبر منتشر شده توسط این رسانه آمریکایی، تنها 200 دستگاه انواع هیوندای در سراسر کشور وجود دارند که اکثر آن‌ها از نوع هیوندای ولستر N هستند و با تخفیف لحظه آخری به فروش خواهند رسید.

فروش هیوندای ولستر در سال 2019 با 50 درصد کاهش مواجه شد و تنها 7581 دستگاه از این خودرو به فروش رسید. در مقایسه باید گفت که فروش کل هیوندای در این سال 622،269 دستگاه خودرو بوده است. از سوی دیگر هاچ‌بک‌ها همواره در بازار ایالات متحده تحت فشار بوده‌اند. فورد مدتی پیش عرضه مدل‌های فیستا و فوکوس را به بازار آمریکا متوقف کرد و فولکس واگن نیز تنها گلف R و گلف GTi را به بازار این کشور عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد هیوندای نیز به سرنوشت سایر هاچ‌بک‌ها در این بازار دچار شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد