موضوعات داغ

تقویت تویوتا لندکروزر ۷۹ با بدنه زرهی حتی مقاوم در برابر مین های زمینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت SVI Engineering متخصص خودروهای زرهی که در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند، یک نسخه جدید از نفربر زرهی Max 3 که سال گذشته شاهد آن بودیم را عرضه کرده‌ است. در حالی که نسخه قبلی عملاً یک وانت پیکاپ بود، جدیدترین محصول SVI یک وسیله نقلیه چندمنظوره است که می‌تواند تا ۸ سرنشین را حمل کند.

این محصول جدید SVI Max 3 Troopy نام دارد، یک نفربر ضدگلوله و آماده برای رویارویی با پایان دنیا. تروپی هم مانند Max 3 بر اساس تویوتا لندکروزر سری ۷۰ ساخته شده است.

در حالی که شاید فکر کنید Max 3 Troopy یک وسیله نقلیه نظامی است، SVI در واقع یک نسخه غیرنظامی از این خودروی زرهی را بدون نقاط نصب تفنگ و توپخانه سنگین عرضه کرده است. برای استفاده از این خودرو نیازی به مجوز کمیته ملی کنترل سلاح آفریقای جنوبی نیست و می‌توان از آن در صنایع مختلفی از جمله پلیس ضد-شورش و خدمات امنیتی و کاروانی استفاده کرد.

Max 3 Troopy

بدنه زرهی Max 3 Troopy از فولاد ساخته شده و حداقل محافظت EN1063 BR6 را تأمین می‌کند. این یعنی می‌تواند در برابر حملات تفنگ‌های تهاجمی مقاومت کند. SVI همچنین محافظت ارتقایافته (تا BR7) را ارائه می‌دهد که می‌تواند در برابر انفجارها و مین‌های ضدنفر مقاومت کند.

Max 3 Troopy از موتور ۴.۵ لیتری توربودیزل V8 با توان ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر بهره می برد. سرعت نهایی این نفربر ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است. دیگر اصلاحات شامل گنجایش بار بیشتر، سیستم تعلیق ارتقایافته و میله ضد-غلتش در عقب هستند.

SVI گفته قیمت این خودرو به پیکربندی و وضعیت خودروی پایه بستگی دارد. با این حال قیمت‌ پایه این نفربرها از ۱۲۸ هزار دلار آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد