موضوعات داغ

پوست اندازی در لوگوی ولوو، ساده زیستی به سبک نوین!

عکس مطلب اول

رونمایی از لوگوی جدید توسط خودروسازان، می تواند یک معامله بزرگ برای شرکت های خودروسازی باشد، زیرا لوگو نشان دهنده تصویر، احساس و هویت یک شرکت خودروسازی است و تغییرات ایجاد شده در آن هم براساس برنامه ریزی و تغییراتی است که در شرکت های خودروسازی ایجاد می شود و نقشه راهی که برای آینده خود ترسیم می کنند.

در مثالی می توان به فولکس واگن یا BMW اشاره داشت که با تکیه بر تکنولوژی های جدید صنعت خودروسازی و روی آوردن به سیستم های محرک هیبریدی و الکتریکی، لوگوی خود را همسو با این سیاست ها تغییر داده و بروزرسانی کرده اند. حال شرکت خودروسازی ولوو نیز با کنار گذاشتن لوگوهای سه بعدی و گرافیکی، طی روزهای گذشته از لوگوی جدید خود با طرحی ساده رونمایی کرده است، ولی چه هدفی پشت این تغییر لوگو وجود دارد؟

در اوایل این هفته، شرکت خودروسازی ولوو لوگوی خود را دوباره طراحی کرد و بی سروصدا برای عموم منتشر کرد، اما این لوگوی جدید به اندازه کافی متحمل تغییرات شده بود تا همه متوجه آن شوند، علاوه بر اینکه تمامی صفحات ولوو در فضای مجازی لوگوی خود را تغییر دادند تا همه متوجه آن شوند.

تغییرات لوگوی ولوو

با این حال برخلاف دیگر شرکت های خودروسازی که پس از تغییر لوگو بیانیه های طولانی منتشر کرده و دلیل خود را برای اعمال تغییرات اعلام می کنند، شرکت خودروسازی ولوو بی سروصدا لوگوی خود را تغییر داده و هیچ بیانیه و توضیحاتی در رابطه با این تغییرات و اهداف خود برای انجام چنین کاری منتشر نکرده است.

با نگاهی به لوگوی جدید ولوو، می توان نتیجه گرفت که این شرکت خودروسازی یک مسیر مینیمالیستی در پیش گرفته و سعی دارد همان مسیری که شرکت فولکس واگن در سال 2019 میلادی و پس از آن شرکت های خودروسازی مینی، آئودی، نیسان و یا تویوتا در پیش گرفته اند را دنبال کنند.

در لوگوی جدید طرح های سه بعدی و گرافیکی کنار گذاشته شده و تمامی بخش ها به رنگ سیاه درآمده است. خطوط و حروف بکار رفته در لوگو نیز باریک تر شده و هیچگونه حاشیه رنگی ندارد، هرچند اصالت لوگو حفظ شده و هنوز می توان پیکان خارج شده از دایره لوگو را شاهد بود.

طرح جدید دو بعدی، هفتمین لوگوی شرکت خودروسازی ولوو در تاریخ 97 ساله این شرکت است و آخرین تغییر لوگو مربوط به سال 2014 میلادی می شود که بر روی تمامی محصولات این شرکت مورد استفاده قرار گرفت. قبل از آن، لوگوی این شرکت عمدتا از تم آبی و نقره ای استفاده می کرد و برای دهه ها بر روی محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد