موضوعات داغ

طراح اپل آیفون قرار است خودروی فراری طراحی کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فراری به تازگی اعلام کرده است که یک قرارداد همکاری چندساله با شرکت لاوفرام متعلق به جونی آیو و مارک نیوسن طراحان سابق اپل منعقد کرده است.

آیو در سال ۱۹۹۲ به شرکت اپل پیوست و تا سال ۲۰۱۹ یعنی همزمان با تأسیس لاوفرام در آنجا کار می‌کرد. اگرچه او بر روی محصولات متعددی در این شرکت فناوری کار می‌کرد، اما بیشتر به خاطر طراحی آیفون اریجینال شناخته می‌شود.

نیوسن در سال ۲۰۱۴ به اپل پیوست، اما از اواسط دهه ۱۹۸۰ در زمینه طراحی صنعتی فعالیت داشته است. او همچنین یک استند برای کتاب هنری فراری که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد طراحی کرد، که شبیه مجموعه‌ای از سرسیلندرهای موتور V12 فراری است.

هر دو صاحب مدل‌هایی از فراری هستند و نیوسن به طور مرتب با خودروهای کلاسیکش مسابقه می‌دهد.

آیو و نیوسن در بیانیه‌ای گفتند:

به عنوان صاحبان و کلکسیونرهای فراری، ما از همکاری با این شرکت فوق‌العاده و به ویژه با تیم طراحی فراری به رهبری فلاویو مانزونی بسیار خوشحالیم. ما فرصت مناسبی پیش روی خود می‌بینیم تا با همکاری یکدیگر محصولات عالی و ارزشمندی را تولید کنیم.

هنوز مشخص نیست که لاوفرام در چه زمینه‌ای با فراری همکاری خواهد کرد، اما این احتمال وجود دارد که در طراحی سیستم‌های سرگرمی رسانه‌ای مدل‌های آینده فراری به این خودروساز کمک کند.

در سال ۲۰۱۲، هیئت ‌مدیره فراری ادی کیو مدیر اجرایی اپل را نیز به عنوان یکی از اعضای جدیدش انتخاب کرده بود.

لاوفرام علاوه بر همکاری با فراری، پروژه‌های خلاقانه دیگری را با همکاری اکسور پیش خواهد برد. اکسور شرکت هلدینگ خانواده آنیلی و صاحب سهام‌های عمده در شرکت‌های فراری (۲۲.۹٪) و استلانتیس (۱۴.۴٪) است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد