موضوعات داغ

معایب ماشین صفر که اصلا به آن فکر نکرده اید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

معایب ماشین صفر

مزایا و معایب خرید خودرو صفر

اتومبیل صفر بهتر است یا کارکرده؟ سوالی که در هنگام خرید خودرو، ذهن بسیاری از مردم را درگیر خود می‌کند. استفاده از ماشین صفر کیلومتری که کسی از آن استفاده نکرده است، بسیار مهیج است. از طرفی دیگر قیمت‌های نجومی و بالای خودرو کار نکرده، چالش بزرگی به نظر می‌رسد. استفاده از خودرو صفر مزایا و چالش‌های خاص خود را دارد. موضوع مهمی که قبل از خرید اتومبیل صفر، باید به صورت کلی آن را بررسی کنیم.

تصور تصادف با ماشینی که بهای بسیار زیادی را برای خرید آن پرداخته‌اید، بسیار دردناک است. خرید اتومبیل صفر کیلومتر تصمیم بزرگی است؛ موضوعی که با کمی بی‌فکری، برای چند سال شما را درگیر خود خواهد کرد. ما در این مقاله معایب ماشین صفر که اصلا به آن فکر نکرده اید را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این موضوع کمک بزرگی به تصمیم‌گیری شما خواهد کرد. پس برای چند دقیقه وقت خود را در اختیار ما قراردهید و تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

1-

قیمت بالا ، بزرگترین مشکل خرید اتومبیل صفر کیلومتر

بازار خودرو کشور ایران، سیاست انحصاری برای حمایت از تولیدکننده داخلی را اعمال کرده است. این موضوع باعث افزایش قیمت خودروهای داخلی و وضع مالیات‌های نجومی برای خودروهای خارجی شده است. اولین و مهم‌ترین موضوعی که برای خرید اتومبیل صفر وجود دارد، قیمت بسیار بالای آن است. موضوعی که برخی از افراد را مجبور به خرید خودرو دست دوم می‌کند. میزان مالیات افزوده برای خرید خودرو خارجی صفر نیز به شکلی است که قیمت آن را چند برابر بیشتر می‌کند. به همین خاطر خرید خودرو خارجی صفرکیلومتر در این نواسانات قیمتی بالا، کار پر ریسکی است.

ماشین صفر کیلومتر گران‌تر است

برای خرید اتومبیل صفر کیلومتر داخلی دو روش وجود دارد. اولین و اقتصادی‌ترین روش خرید ماشین کار نکرده، استفاده از فرصت ثبت نام ایران خودرو و سایپا است. البته بعضی از افراد بعد از شرکت در این ثبت‌نام، پشیمان می‌شوند. به همین خاطر حواله خودرو را اندکی گران‌تر از قیمت کارخانه، می‌فروشند. روش دوم خرید خودرو نو از طریق بازار آزاد است. قیمت اتومبیل صفر کیلومتر در بازار آزاد بسیار زیاد است. این اختلاف قیمت به نحوی است که خریدار را از انتخاب ماشین جدید و کار نکرده منصرف می‌کند.

2-

نوسانات بالا قیمت، یکی از عوامل بازدارنده خرید اتومبیل صفر کیلومتر

بازار خرید ماشین نوسان قیمتی بالایی دارد. این نوسانات قیمتی به نحوی است که قیمت این وسیله طی چند روز، چند میلیون بالا و پایین می‌شود؛ به همین خاطر فقط با چند ساعت تاخیر در خرید آن، شرایط زندگی افراد تغییر می‌کند. از گذشته تا به امروز شایعات زیادی در رابطه با آزاد شدن خرید خودرو خارجی وجود دارد. همین موضوع باعث تردید برخی برای خرید اتومبیل می‌شود.

همچنین نوسانات قیمت برای انواع مدل‌های اتومبیل، متفاوت است. به همین خاطر سوالی در ذهن مردم شکل می‌گیرد که چه ماشین هایی نخریم و کدام را بخریم تا ضرر نکنیم؟

نوسان شدید بازار فروش ماشین

3-

هزینه‌های جانبی بالا، از معایب خرید اتومبیل صفر کیلومتر

هزینه خرید ماشین فقط در دفترخانه تمام نمی‌شود. در کنار خرید اتومبیل صفر کیلومتر، خرید وسایل جانبی مانند ضبط و باند آن نیز مطرح است. از بحث سرویس‌های دوره‌ای گرفته تا پیدا کردن لوازم و تجهیزات جانبی تا تعویض قطعات، همه و همه هزینه‌های سرسام آوری دارد. البته با توجه به تجربه عده‌ای، ماشین صفر تا مدت‌ها خرجی ندارد چرا که تمام قطعات سالم و سرویس‌های دوره‌ای هم نیاز ندارد.

قیمت بالا بیمه خودرو جدید

برای فروش ماشین دست اول، مالیات بیشتری باید پرداخت کرد که در لیست هزینه‌های جانبی خودرو قرار می‌گیرد. همچنین هزینه خرید بیمه در این لیست قرار دارد. قیمت بیمه ماشین صفر نسبت به مدل‌های دست دوم گران‌تر است. آخرین هزینه جانبی برای خرید اتومبیل جدید، هزینه تعمیرات آن است. قیمت وسایل اورجینالی که برای تعمیر خودرو صفر کیلومتر استفاده می‌شود، بسیار بالا است. به همین خاطر علاوه بر قیمت ماشین، بقیه هزینه‌های جانبی آن نیز باید در نظر گرفته شود.

البته توجه به سلامت خودرو و انجام سرویس‌های دوره‌ای تا حد زیادی می‌تواند جلوی بروز هزینه‌های گزاف را بگیرد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا محتوای چک لیست خودرو قبل از سفر را مطالعه کنید تا از مواردی که می‌توان برای سالم نگه داشتن خودرو کمک گرفت اطلاع داشته باشید.

4-

افت قیمت ماشین بعد از برخورد یک ضربه کوچک تا تصادف بزرگ

از خراش گرفته تا اصابت ضربه‌ی شدید به ماشین، باعث کاهش ارزش ماشین می‌شود. در هنگام خرید اتومبیل کارنکرده یک نگرانی بزرگ، مسئله تصادف است. هرچه تجربه راننده کمتر، احتمال رخداد تصادف بیشتر خواهد بود. برخی از این حوادث افت قیمتی کم‌تری را برای ماشین به همراه دارد. ولی یک ضربه بزرگ ممکن است که قیمت ماشین را نصف کند.

کاهش قیمت ماشین تصادفی

این آسیب‌های احتمالی ریسک خرید ماشین نو را بیشتر می‌کند. آسیب به بدنه و قسمت‌های اصلی ماشین، افت قیمتی بالایی به همراه دارد. این صدمات اگر منجر به تعویض قطعات ماشین شود، قیمت اتومبیل را بیشتر کاهش می‌دهد. بهتر است که بعد از خرید ماشین صفر کیلومتر با ایمن سازی خودرو، خود را از اتفاقات احتمالی آینده محفوظ نگه دارید.

در کنار همه این معایب، باز هم هیچ چیز مثل خودرو صفر کیلومتر نمی‌شود

با احتساب همه این معایب خرید خودرو نو، باز هم جای اندکی تامل وجود دارد. ماشین بعد از چند سال استفاده دچار استهلاک می‌شود. به این ترتیب ماشین دست دوم، هزینه تعمیرات بیشتری خواهد داشت. البته بدیهی است که ماشین جدید هم به تعمیر نیاز دارد ولی تفاوت آن در وجود کارت گارانتی است. امکان استفاده از خدمات پس از فروش رایگان برای دارندگان اتومبیل‌ جدید وجود دارد. کارت گارانتی یک مزیت خوب خرید خودرو نو است.

مزایا ماشین نو

همچنین امکان سفارشی‌سازی خودروهای دست اول، یک فاکتور مهم به حساب می‌آید. سیستم ایمنی و آسایشی که در این وسایل وجود دارد قابل قیاس با مدل دست دوم آن‌ها نیست. به علاوه این موارد بحث تکنولوژی ماشین‌های جدید هم مطرح است. خودروهای صفر کیلومتر به آخرین تکنولوژی بازار مجهز هستند. کلیه این موارد ارزش خرید یک ماشین دست اول را بیشتر می‌کند.

ماشین جدید یا دست دوم، خرید کدام یک به‌صرفه‌تر است؟

شرایط مالی هر فردی مشخص می‌کند که از کدام یک از این دو خودرو، مدل کارکرده یا صفر را انتخاب کند. قیمت خودرو دست دوم پایین‌تر از مدل‌های جدید آن در بازار است. برخی به همین خاطر مجبور به خرید نوع کارکرده آن هستند. البته باید در نظر بگیرید که هزینه تعمییرات ماشین‌های دست دوم در برخی مواقع بیشتر از قیمت یک اتومبیل تازه می‌شود.

ما در این مقاله مزایا و معیاب خرید ماشین صفر را بررسی کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت خودرو بانک اقدام به خرید ماشین کنید. به نظر شما مزایا خرید کدام بیشتر است، ماشین صفر یا کار کرده؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/19
انتخاب بین ماشین صفر کیلومتر یا کارکرده ، بنظر من به دو عامل بستگی دارد . اولاً : مشخصات و استانداردهای مورد نظر و نیاز ما برای یک خودرو چیست ؟ و دوماً : چقدر توان هزینه کردن داریم ؟ . طبیعی است که اگر توان مالی ما در تامین مشخصات و کاربرد مورد نیاز با خودرو صفر سازگار و کافی باشد ، خودرو صفر را خواهیم خرید و در غیر اینصورت به خودرو کارکرده فکر میکنیم .