موضوعات داغ

یکی از کارکنان تسلا غرامت 15 میلیون دلاری به دلیل نژادپرستی را نپذیرفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اپراتور آسانسور سابق تسلا پس از شکایت از این خودروسازی با ادعای اینکه همکارانش او را مورد آزار نژادپرستانه قرار داده‌اند، غرامت 15 میلیون دلاری این شرکت را نپذیرفت.

اوون دیاز در سال 2017 علیه تسلا درخواست دادخواهی داد، با این ادعا که همکاران و سرپرستش محیط کاری نامناسبی برای او به وجود آورده بودند. او ادعا می‌کند که همکارانش به او توهین کرده و کاریکاتورها و صلیب‌های شکسته نازی را در سراسر کارخانه تسلا در کالیفرنیا خطاب به او کشیده‌اند. دیاز همچنین ادعا کرد که همکارانش نقاشی‌های دیواری نژادپرستانه و توهین‌آمیزی در سرویس‌های بهداشتی و سراسر محیط کاری علیه او کشیده‌اند.

این پرونده در سال گذشته به دادگاه رفت و در اکتبر 2021 یک قاضی تسلا را به پرداخت غرامت 130 میلیون دلاری و همچنین پرداخت 6.9 میلیون دلار اضافی برای جبران مشکلات روحی که برای دیاز به وجود آمده بود محکوم کرد. با این حال، در آوریل گذشته قاضی ناحیه‌ای ویلیام اوریک این غرامت را به 15 میلیون دلار کاهش داد و در صورت پذیرفته شدن مبلغ جدید توسط دیاز، درخواست تسلا برای دادرسی مجدد را رد کرد.

وکلای دیاز در بیانیه‌ای اعلام کردند که او غرامت 15 میلیون دلاری را نپذیرفته و درخواست دادرسی مجدد داده است.

تسلا

تیم دیاز معتقدند که کاهش این غرامت غیرعادلانه بوده و از سوءرفتارهای تسلا علیه کارکنانش در آینده جلوگیری نمی‌کند. وکلای او افزودند که تصمیم اوریک برای کاهش غرامت نشان‌دهنده جانبداری سیستمیک قضات فدرال علیه هیئت ژوری است و در نتیجه حقوق اساسی شاکیان را نقض می‌کند.

اکثر اختلافات بین کارکنان تسلا و این شرکت در محیط کاری مورد دادرسی قرار نمی‌گیرند، چون تسلا کارکنانش را مجبور به امضای یک توافقنامه حکمیت می‌کند، در نتیجه این اختلافات بین دو طرف و پشت درهای بسته حل می‌شوند. دیاز چنین توافقنامه‌ای را امضا نکرده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد