موضوعات داغ

قرعه کشی خودرو تا اطلاع ثانوی لغو شد + نامه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به نقل از رسانه تسنیم، طی نامه‌نگاری بین دو معاونت وزیر صنعت معدن و تجارت، یکپارچه تخصیص خودرو اصلاً تأیید فنی و امنیتی نداشته است. براین‌اساس دفتر فناوری داده این وزارت مسئولیت تأیید و نظارت بر این سامانه را نپذیرفته است و خواهان لغو قرعه‌کشی تا اطلاع ثانویی شده است.

با راه‌اندازی سیستم قرعه کشی خودرو در چند سال اخیر، مشکلات و ابهامات بسیاری در این زمینه ایجاد شده است و عموم مردم معتقد هستند که روند قرعه‌کشی فروش خودرو شفافیت لازم را نداشته و به تخلف و دلالی در بازار خودرو شدت بیشتری داده است. به دلیل انتقادهای فراوان به سیستم قرعه کشی خودرو، وزارت صمت در آخرین اقدام خود برای یکپارچه‌سازی و شفافیت قرعه کشی خودرو اقدام به راه‌اندازی یک سامانه واحد به نام " سامانه فروش یکپارچه خودرو" نموده است تا دست دلالان و واسطه گران را کوتاه نموده و خودرو را به مصرف‌کننده واقعی برساند.

اولین دوره قرعه کشی سراسری فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1401 در یک بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای شروع شد. قرعه‌کشی در 9 خرداد پایان یافت و نتایج آن در تاریخ 11 خرداد اعلام شد.

سامانه فروش یکپارچه خودرو نه‌تنها کمکی به وضعیت موجود و شفافیت بهتر فرایند فروش خودرو نکرد بله مشکلات جدی برای افراد شرکت‌کننده و خریداران خودرو به وجود آورد. پس از اعلام نتایج اولیه برخی از شرکت‌کنندگان در قرعه کشی پیام "برنده اول" دریافت کردند اما در زمان واریز وجه خرید خودرو با پیام: "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی هستید و امکان واریز وجه را ندارید " مواجه شدند.

صدیف بیک‌زاده رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد ابهامات نتایج اعلامی سامانه فروش یکپارچه خودرو خاطرنشان کرد به جهت جلوگیری از قرعه کشی دوباره 12 هزار نفر از افراد منتخب به‌صورت ذخیره درآمدند اما در سامانه فوق اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

با سپری شدن بیش از یک ماه از اولین قرعه‌کشی خرید خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، در نامه‌ای توسط سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت خطاب به منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت اعلام شده است که این سامانه از نظر فنی و امنیتی صلاحیت و آمادگی برگزاری فرایند قرعه کشی فروش خودرو را نداشته و تأکید شده است که سامانه یکپارچه فروش خودرو تا اطلاع ثانوی مورداستفاده قرار نگیرد.

حال با انتشار این خبر و تصویر نامه فوق‌الذکر باید منتظر بود تا تکلیف سامانه یکپارچه فروش خودرو و قرعه‌کشی فروش خودرو به کجا می‌انجامد.

تصویر نامه وزارت صمت

بروزرسانی در ساعت 15:53: پیرو انتشار نامه سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت در خصوص مشکلات سامانه فروش یکپارچه خودرو، شیرازیان، مدیر سامانه جامع تجارت اعلام کردند به هیچ عنوان اعلام نکردیم که قرعه‌کشی متوقف شود، طبق سیاست‌های وزارت صمت این سامانه به کار خود ادامه می دهد.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت نیز عنوان کردند که این نامه به معنای حذف قرعه‌کشی نیست بلکه باید زیرساخت‌های لازم جهت انجام آن اصلاح شود بنابر این قرعه‌کشی همچنان ادامه دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد