موضوعات داغ

سپردن واردات خودرو به خودروسازها یعنی مسخره کردن قانون‌گذار

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس در خصوص نشر شایعات در خصوص انحصار واردات خودرو به شرکت های خودروساز گفت تصمیم مجلس در خصوص تصویب واردات خودرو چیزی جز از بردن و شکستن انحصار، تنظیم بازار خودرو، تنبیه شرکت های خودروساز ناکارآمد و ایجاد فضای رقابتی موثر به نفع مصرف کنندگان نیست.

اوگفت در صورتی که مجوز واردات خودرو به صورت انحصاری را به شرکت های خودروساز داده شود، نقض صریح و آشکار قانون مجلس شورای اسلامی است و مثابه این است که قانونگذار مورد تمسخر قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان نمود بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو به کشور هر فرد حقیقی و حقوقی با دادن ضمانت در خصوص ارائه خدمات پس از فروش خودرو می تواند واردات خودرو انجام دهد. این بند قانونی اشاره دارد که هر شخص حیقی یا حقوقی می تواند خودرو وارد کند اما به شرط اینکه شرایط مناسب جهت خدمات پس از فروش آن برند خودرو را ایجاد نماید.

روح الله ایزدخواه با بیان این موضوع که قانون مجلس با هدف پیشرفت و بهبود وضعیت در عرصه ساخت و تولید خودرو در کشور است، گفت این توانایی برای عمده شرکت های تولیدکننده و واردکنندگان خودرو فراهم است و به شکستن انحصار در بازار خودرو کمک خواهد نمود.

به گزارش تحریریه خودروبانک، ابهامات و شائبه هایی در خصوص ایجاد انحصار و سپردن واردات خودرو به خودروسازان در ماه های اخیر عنوان شده که باعث نگرانی فعالان این حوزه گردیده است. با توجه به این که همچنان تکلیف واردات و تصویب آیین نامه واردات خودرو در هاله ای از ابهام به سر می برد، ترس از این موضوع وجود دارد که انحصارطلبان با ایجاد لابی و مانع تراشی بر سر واردات آزاد خودرو جهت قانون را سود خود منحرف کنند.

این جهت گیری توسط روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را می توان نشانی از عزم مجلس برای مقابله با انحصار در بازار خودرو دانست و امیدوار بود مسائلی همچون سقف دلاری واردات خودرو، واگذاری واردات به خودروسازان و دیگر محدودیت های عنوان شده واردات خودرو را به بیراهه نکشاند. مطمئنا واردات آزاد خودرو به سامان دادن بازار آشفته و سردرگم کشور کمک نموده و شرایط را برای مصرف کننده خودرو مناسب تر خواهد کرد، همچنین فضای رقابتی حاصل از یک بازار آزاد باعث رشد و توسعه دیگر بخش ها خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/18
از نمایندگان وظیفه شناس مانند آقایان ایزدخواه و رشیدی کوچی که واقعاً دلسوز مردم هستند تشکر و قدردانی می نمایم عده ی کثیری از نمایندگان مجلس رفیق مافیای خودرو بوده و در برابر ظلمی که به مردم می شود ساکت و بی تفاوت هستند