موضوعات داغ

بی‌ ام‌ و X1 سربلند از تست ایمنی بیرون آمد

عکس مطلب اول
این روزها که بازار تست برای سازمان ایمنی جهانی یعنی IIHS داغ است و تاکنون خودروهای زیادی را با نمره بد خود به زیر کشیده و برخی‌ها را با نمره خوب بالا آورده است، این بار گریبان بی‌ ام‌ و X1 را گرفته و طی تست دو مرحله‌ای، نتایج خود را اعلام کرده که تا حدودی BMW X1 با نمره‌ای بالا از آن سربلند بیرون آمده است.
عمده تست‌های تصادف این سازمان بیشتر از جلو صورت می‌گیرد و بی‌ ام‌ و X1 نیز طی دو مرحله تست ایمنی از جلو را گذرانده است. در تست اول نیم تنه سمت راننده به سکوهای از پیش تعیین شده برخورد می‌کند و در مقابل شاهد همپوشانی خوب بی ام و X1 هستیم، ولی در تست نصف از نیم تنه جلو (تقریباً یک چهارم قسمت جلویی خودرو) که ویدیو بررسی آن در انتهای مطلب قرار گرفته است، شاهد برخوردی شدیدتر و ثبت ضرباتی سنگین‌تر به آدمک های ایمنی هستیم، هر چند ایربگ‌های ایمنی به موقع باز شده و از وارد آمدن ضرباتی بسیار سنگین‌تر جلوگیری کرده است، ولی نسبت به نسل قبل خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
در نسل قبل بی ام و X1 در هنگام تصادف از نیم تنه جلو، حداقل 16 اینچ پنل‌های پشت داشبورد به داخل کابین نفوذ می‌کردند و باعث وارد شدن ضربه به پای راننده می‌شد، ولی حالا این عدد به یک چهارم، یعنی به حدود 4 اینچ تقلیل پیدا کرده تا شاهد نفوذ کمتر پنل‌های داشبورد و پشت داشبورد به داخل کابین و به سمت سرنشینان باشیم. علاوه بر این‌ها، ستون‌های پنجره و سقف خودرو نیز با استحکام و ساختار خوب خود در هر دو تست بدون خم شدگی باقی ماندند.
یکی دیگر از عوامل کسب نمره بالای تست ایمنی نزدیک به 5 ستاره، تجهیز شدن نسل جدید BMW X1 به سیستم جلوگیری از برخورد است که در نسل قبل شاهد چنین سیستمی نبودیم، هرچند سیستم‌های دیگری هم وجود دارند که به کسب امتیاز بالاتر از IIHS کمک کرده‌اند. به عنوان مثال با فعال بودن سیستم هشدار برخورد از جلو، سرعت خودرو تا قبل از برخورد از 20 کیلومتر بر ساعت به 16 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرد، این در حالیست که هنگام تست تصادف سرعت خودرو در سرعت 40 کیلومتر بر ساعت به حدود 11 کیلومتر بر ساعت رسید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/9
شیشه ای جلوش شکسته نشد جالب بود
1395/3/10
چرا این تستش با سایرsmall overlap های دیگه فرق داشت...باید مستقیم یک چهارم کناری ماشین به دیوار بتنی بخوره ولی تو این تست یک چیزی بین دیوار مثل ضربه گیر بود تو فیلم...