موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات تویوتا کراون 2023، سدان لوکس تویوتا چگونه به نظر می‌رسد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از خودروهای نه چندان شناخته شده تویوتا در خاورمیانه، تویوتا کراون است. این سدان لوکس به عنوان یکی از اصول فرهنگی خودروسازی ژاپن شناخته می‌شود که از سال 1955 تاکنون در بازار حضور دارد. تویوتا کراون یک سدان لوکس سایز طویل است که همواره با آرایش موتور جلو – دیفرانسیل عقب خود شناخته شده است. با این حال همه چیز در حال تغییر است و اکنون به نظر می‌رسد زمان تغییر برای تویوتا کراون نیز فرا رسیده است.

تصاویر و عکس‌های منتشر شده از تویوتا کراون 2023 نشان می‌دهند که نسل بعدی این خودرو به یک سدان اسپرت تبدیل خواهد شد. علاوه برآن این خودرو به عنوان نسخه جایگزین تویوتا آوالون به بازار آمریکای شمالی نیز عرضه خواهد شد.

تویوتا کراون 2023 ظاهر مجلل را کنار گذاشته و به جای آن از طراحی کوپه مانند استفاده می‌کند. با این حال المان‌های لوکس همچون تریم دو رنگ جلوپنجره همچنان در این خودرو حضور خواهند داشت. چراغ‌های جلو تویوتا کراون 2023 از الگوی ماتریسی پیروی ‌می‌کنند، طرحی که نخستین بار در تویوتا bZ4X مورد استفاده قرار گرفت.

در حالی که تصاویر ظاهر خارجی تویوتا کراون 2023 لو رفته‌اند، خودروساز ژاپنی موفق شده است تا کابین احتمالی این خودرو را از دسترس خبرنگاران دور نگه دارد. با این حال پیش‌بینی می‌شود که فضای داخلی آن بزرگتر و لوکس‌تر از نسل فعلی تویوتا آوالون باشد، از فناوری رانندگی نیمه خودکار پشتیبانی کند و برخی المان‌های مجلل خودروهای لکسوس را نیز در اختیار مشتریان بگذارد.

تویوتا کراون 2023

تویوتا کراون 2023 براساس پلتفرم TNGA-K تویوتا توسعه خواهد یافت که محصولاتی همچون تویوتا راو 4 یا لکسوس NX‌ براساس آن ساخته شده‌اند. این خودرو با طول تقریبی 4.9 متر، ابعاد مشابهی نسبت به تویوتا آوالون خواهد داشت.

تویوتا کراون 2023 از پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر 2.5 لیتری استفاده خواهد کرد که حداقل 210 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز از خانواده E-CVT تویوتا خواهد بود. انتظار می‌رود که چند تیپ از تویوتا کراون 2023 با مشخصات فنی مختلف عرضه شود و قوی‌ترین تیپ آن 300 اسب بخار قدرت داشته باشد. این تیپ از موتور 2.4 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر خطی و گیربکس شش سرعته دستی بهره خواهد برد. همچنین قوی‌ترین تیپ هیبریدی آن نیز 350 اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. اطلاعات بیشتر از تویوتا کراون 2023 در روز 15 جولای اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/23
جلوش شبیه لوسید ایر شده!
1401/4/25
تویوتا کراون بی نظیره امکانات 30 سال پیشش دیوانه کننده بود چه برسه به مدل 2023 اپشنهایی که 30 سال پیش روی کراون بود فکر نمی‌کنم الان روی ماشین های تولید ایران باشه.