موضوعات داغ

تولید خودرو توسط سازنده پدافند هوایی S-400 در روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی روسیه سبب شده است تا شرکت‌های دفاعی این کشور نیز وارد حوزه ساخت خودرو شوند. در نیژنی نووگود، کنسرسیوم نظامی-صنعتی Almaz-Antey که به واسطه ساخت پدافند هوایی S-400‌ شهرت دارد، یک خودرو برقی به نام E-Neva رونمایی کرده است.

خودرو برقی E-Neva هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و می‌توان آن را نمونه اولیه دانست. کنسرسیوم آلماز-آنتی در حال ساخت یک شاسی ماژولار همه کاره است که قابلیت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی را داشته باشد. این شرکت نظامی تصمیم دارد تا انواع خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک را براساس این پلتفرم تولید کند.

ماشین الکتریکی E-Neva نخستین محصول آلماز- آنتی خواهد بود که تصاویر آن در ماه‌های نخست 2022 به بیرون درز کردند. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور با طول 4.5 متر است. موتور برقی این خودرو 824 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن نیز 2.7 ثانیه اعلام شده است. پکیج باتری‌های این خودرو نیز انرژی لازم برای دستیابی به برد 463 کیلومتری را برای ماشین الکتریکی E-Neva فراهم می‌کنند.

E-Neva

شاسی این خودرو توسط یکی از زیرمجموعه‌های آلماز – آنتی به نام کارخانه Obukhov ساخته شده است و سایر قسمت‌های آن همچون بدنه نیز توسط دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ توسعه یافته‌اند. طراحان روسی فاصله بین دو محور این خودرو را بسیار زیاد در نظر گرفته‌اند تا کابین راحتی برای خودرو خلق شود، به همین دلیل فاصله بین چرخ‌های عقب و جلو خودرو برقی E-Neva بلندتر از خودروهای عادی بازار است.

آلماز آنتی در بین تولیدکنندگان اسلحه از نظر گردش مالی در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد. سهام این شرکت به طور کامل در اختیار دولت روسیه است. این کنسرسیوم در زمینه ساخت خودروهای سنگین نیز فعالیت دارد اما اکنون به حوزه تولید خودروهای سواری و تجاری وارد شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد