موضوعات داغ

ایمن ترین خودروهای خارجی موجود در ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نزدیک به نیمی از تصادفات در جاده به دلیل بی‌توجهی و کوتاهی راننده است؛ به همین خاطر اولین اولویت در هنگام خرید ماشین بررسی ایمنی آن برای محافظت از جان سرنشینان خود است. موسسات در کشورهای مختلف، ماشین را با ویژگی‌های متفاوت از لحاظ ایمنی رده‌بندی می‌کنند. ایمنی خودرو در اتحادیه اروپا با قوانین سختگیرانه‌ای برای حمایت از مصرف‌کنندگان کنترل می‌شود. همچنین این آزمایشات در کشورهای آمریکا، چین و استرالیا روی ماشین‌ها تست می‌شود.

در کشورهای کمتر پیشرفته، سطح ایمنی در خودروهای وارداتی بیشتر است. نواقص این ماشین‌ها قبل از ورود به بازار، در تست‌های بین‌الملی شناسایی و برطرف می‌شود. سطح ایمنی ماشین‌های کشور ایران نیز در دنیا از ایمنی خوبی برخوردار نیستند. اگر ایمنی برای شما یک فاکتور مهم در خرید اتومبیل است، باید به نمونه‌های خارجی سری بزنید و ثبت نام ایران خودرو و سایپا را فراموش کنید. البته قیمت خرید این ماشین‌ها طبیعتا بیشتر است. ایمن‌ترین خودروهای خارجی موجود در ایران را می‌شناسید؟ ما در این مقاله خودرو بانک، پنج تا از ایمن‌ترین ماشین‌های خارجی موجود در ایران را معرفی می‌کنیم. تا انتها ما را همراهی کنید تا با خیالی آسوده یک ماشین ایمن خریداری کنید.

۱. توقف تولید ماشین BMW سری X در کشور ایران، یک ماشین وارداتی ایمن

ماشین بی‌ام‌و اولین خودرو با سطح ایمنی بالا در کشور ایران است. BMW سری ایکس، یکی از تولیدات پرطرفدار، زیبا و امن این شرکت آلمانی است. این سری در مدل‌های x۱، X۳، X۴، X۵ و X۶ تولید شده است. سطح ایمنی ماشین X1 در شرایط مطلوبی قرار دارد. ویژگی‌های برتر این مدل عبارتند از:

• حضور ۷ کیسه هوا

• بدنه فلزی

• کسب نمره Top Safety در IIHS

• کسب پنج ستاره در NCAP

• کمربند با سه نقطه اتصال

ماشین ایمن BMW

بعد از واردات BMW X۳، استقبال از این خودرو به خوبی صورت نگرفت. درحالی که این مدل یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای وارداتی است. بعدها این خودرو با تیپ X۴ و تنها با سایز کوچک‌تر تولید شد. این دو مدل ماشین بی‌ام‌و با سطح ایمنی بالا در لیست خودروهای امن وارداتی قرار دارد. البته ورود این اتومبیل از سال ۲۰۱۷ در کشور ایران ممنوع شد. ماشین BMW X۵ و BMW X۶ تولیدات بعدی این سری ماشین نیز از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

چه ماشین‌هایی نخریم و چه ماشین‌هایی بخریم؟ به طور کلی ماشین بی‌ام‌و سری ایکس یکی از ماشین‌های وارداتی با سطح ایمنی بالا و مناسب برای استفاده است. رانندگی با ماشین BMW سری X، تجربه خوبی را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد.

۲. رنو تلیسمان، ماشین وارداتی پرطرفدار با سطح ایمنی بالا

ماشین Renault Talisman با طراحی ظاهری فوق‌العاده به یکی از خودروهای پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. قرار گرفتن این اتومبیل در خط تولید، اعتباری دوباره به نام شرکت رنو بخشید. طراحی ظاهری فوق‌العاده این خودرو در کنار سطح ایمنی بالا، توجه افراد زیادی را به سمت خود کشیده است. بقیه ویژگی‌های ممتاز این اتومبیل که تجربه رانندگی با آن را لذت بخش می‌کند به شرح ذیل است:

• موتور ۱۶۰۰ CC

• کیربکس ۷ حالته

• مصرف سوخت خوب

• امکانات رفاهی جانبی

ایمنی بالا Talisman با بدنه فلزی

در قسمت داخلی اتومبیل تسلیمان ۶ کیسه هوا به همراه یک پرده برای محافظت از سرنشینان اتومبیل قرار گرفته است تا در صورت ورود ضربات شدید از آسیب جلوگیری کند. سنسور محدودکننده سرعت در کنار سیستم کنترل پایداری، تعادل ماشین رنو تلیسمان را در حد استاندارد قرار داده است.

کلیه سیستم‌های هشدار و لوازم ایمنی روی ماشین Talisman اجرا شده است. ایمنی ماشین رنو با جنس بدنه اتومبیل فلز بسیار زیاد است. این خودرو تست NCAP را با پنج ستاره پشت سر گذاشته است. رنو تلیسمان یکی از ایمن‌ترین خودورهای خارجی در ایران است.

۳. استفاده از تکنولوژی جالب UMS روی ماشین Mitsubishi Outlander برای ایمنی بیشتر

شش سال است که ماشین ژاپنی میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران وارد شده است. موتور ۲۴۰۰ سی‌سی با گیربکس CVT با ۲ دیفرانسیل این خودرو، طرفداران زیادی را جذب کرده است. این خودرو در تیپ ۳، ۴، ۵ و PHEV تولید می‌شود. Outlander با بدنه فولادی، سیستم روشنایی با درجه A، کمربند با سه نقطه اتصال و هفت کیسه هوا، درجه TOP را در IIHS و پنج ستاره را در NCAP به دست آورده است.

ایمنی برتر خودرو Outlander

یک ویژگی متفاوت و برتر Mitsubishi استفاده از UMS برای افزایش امنیت خودرو است. طراحی این تکنولوژی به شکلی است که ماشین در صورت مواجه با یک جسم خارجی، متوقف می‌شود. این مسئله یک صدای هشدار برای راننده به همراه دارد. یکی از ایمن‌ترین خودروهای وارداتی میتسوبیشی است.

البته توجه کنید که با وجود ایمنی بالا خودرو، حضور وسایل ضروری برای مواقع اضطرار در صندوق عقب و قبل از حرکت ضروری است. با وجود این امکانات، امکان حل مشکلات احتمالی راحت‌تر است. برای آشنایی بیشتر با این وسایل به چک لیست خودرو قبل از سفر سر بزنید تا وسیله‌ای از قلم نیافتد.

۴. کسب پنج ستاره ایمنی توسط ماشین MEGANE ساخت کشور فرانسه

رنو فرانسوی یکی از پرطرفدارترین ماشین‌های وارداتی است. اولین و برترین ویژگی بارز مگان ساخت شرکت رنو، امنیت بالا رانندگی با آن است. امکانات جانبی ایمن این خودرو عبارت است از:

• استفاده از ترمز دیسکی در هر چهار چرخ ماشین

• استفاده از سیستم ترمز ABS

• مجهز به سیستم EBD

• وجود دو کیسه هوا در جلو اتومبیل

تجربه رانندگی ایمن با MEGANE

این اتومبیل با کسب بالاترین امتیاز در یک موسسه ایمنی اروپایی به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروها خارجی موجود در ایران شناخته شده است.

۵. اتومبیل راو ۴، تولیدی جدید برای پاک‌کردن سابقه بد تویوتا از لحاظ ایمنی

با وجود اسم درخشان خودروسازی تویوتا، ایمنی این شرکت در گذشته سطح قابل قبولی نشان نداده است. تا سال ۲۰۱۷ که با تولید ماشین راو ۴ تجربه رانندگی ایمن را برای طرفداران خود به فراهم کرد. این خودرو دارای بدنه فولادی و سیستم روشنایی در کلاس A است. تویوتا راو در تست ایمنی NCAP رتبه ۵ ستاره را کسب کرده است. همچنین در IIHS، نمره ماشین تویوتا راو ۴، Top Safety بوده است. این اتومبیل با سه نقطه اتصال جلو برای کمربند، یکی از خودروهای وارداتی با سطح ایمنی بالا در ایران است.

نمره Top Safety ماشین تویوتا راو 4، خودرو ایمن وارداتی

کدام ماشین‌ها در لیست ماشین وارداتی ایمن موجود در ایران قرار می‌گیرند؟

ایمنی ماشین اولین و حیاتی‌ترین مسئله در هنگام خرید است. اندکی کوتاهی در این مسئله و انتخاب خودرویی نامناسب، جان سرنشینان آن به خطر می‌افتد. ما در این مقاله پنج تا از ایمن‌ترین خودروهای خارجی موجود در ایران را به شما معرفی کرده‌ایم. ماشین‌هایی که در امتحانات بین‌المللی بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند. خرید ماشین با سطح ایمنی بالا و به دنبال آن ایمن سازی خودرو، باعث آسایش خاطر سرنشینان آن می‌شود.

به نظر شما اسم کدام خودرو با ایمنی بالا که در ایران وجود دارد را در این لیست فراموش کرده‌ایم؟ تجربه رانندگی با اتومبیل خود را با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در خودرو بانک بی‌صبرانه منتظر شنیدن تجربیات شما هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/22
چطور جیلی امگرند اتومات رو نزدین ؟ که 6 ایربگ 10 نقطه ای داره و 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ !
1401/6/22
پس ولوو XC90 چی؟!؟!؟!
یا ولوو v40 چی پس؟!؟!؟
خداوکیلی یکم سرچ کنید بعد مطلب بزارید
1401/6/23
پس Volvo چی؟