موضوعات داغ

چهره ای جدید برای کوپه‌های آئودی

عکس مطلب اول
مدل‌های جدید دو خودروی کوپه آئودی A5 و S5 معرفی شد. دو خودرویی که چهره‌ای جنگنده‌تر به خود گرفته‌اند و در باطن هم بروزرسانی‌های قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.
از لحاظ بصری و چهره آرایی شاهد یک جهش بزرگ در طراحی ظاهری خودرو هستیم که در قسمت جلویی A5 کوپه از ورودی‌های بزرگ هوا با ستون‌های کرومی افقی، چراغ‌های LED اخم کرده با قاب داخلی مشکی رنگ و همچنین شاهد دو ورودی هوا در اطراف سپر هستیم که در لابه لای آن تیغه‌‌های کرومی کار شده است. بر روی خودروی S5 هم از چنین الگوهایی استفاده شده است، ولی تفاوت‌هایی در طراحی سپر و ورودی‌های روی آن دیده می‌شود که قطعه‌ای کرومی از ورودی سمت راست تا ورودی سمت چپ سپر کشیده شده است.
برعکس طراحی جلویی خودرو که بسیار جذاب و زیبا طراحی شده است، در عقب A5 کوپه شاهد یک طراحی نسبتا ساده هستیم که با چراغ‌های تمام LED جدید و دو خروجی اگزوز ساده در یک طرف سپر توسعه پیدا کرده که اگر هر یک از آن‌ها در یک سمت سپر قرار می‌گرفتند، قطعا نمایی بهتر و جذاب‌تر در عقب خودرو شکل می‌گرفت. ولی در عوض به غیر از چراغ‌های LED جدید در عقب، برای آئودی S5 هم از چهار خروجی اگزوز کرومی استفاده شده و هم از یک دیفیوزر کوچک در زیر سپر عقب بهره برده‌اند که نمایی اسپرت از این محصول به نمایش گذاشته است.

چهره جدید آئودی

برای ساخت و توسعه شاسی و بدنه این دو خودرو هم از آلومینیوم و فولادهای استحکام بالا استفاده شده که در کنار افزایش استحکامات خودرو، موجب کاهش وزن 60 کیلوگرمی برای هر یک از این دو خودرو شده‌اند. طول کلی هر دو اتومبیل هم حدود 45 میلی متر افزایش پیدا کرده که نتیجه آن افزایش فضای داخل کابین بوده است.
در بخش مولد قدرتی آئودی A5 کوپه از 5 پیشرانه مختلف استفاده شده است، ولی جزییاتی در این مورد ارائه نکرده‌اند، بجز اشاره به استفاده از پیشرانه سدان آئودی A4 بر روی A5 کوپه که در حجمی 2 لیتری و بهره جستن از توربوشارژر می‌تواند قدرتی 252 اسب بخاری تولید کند.
برای آئودی S5 کوپه هم چنین شرایطی وجود دارد، ولی گفته شده یکی از پیشرانه‌های آن، موتور مورد استفاده بر روی آئودی S4 است که در حجمی 3 لیتری و در تعداد 6تایی سیلندرها ساخته شده و می‌تواند قدرتی 354 اسب بخاری تولید کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/14
فوق العادست. زيبا ، با وقار، اسپورت
1395/3/14
%۹۹ این ماشین تکنولوژی و مهندسی انگلیس هست .
طراح و مهندس Audi آقای Jack Stevens متولده منچستر انگلیس . آلمانیها هم این وست مونتاژ میکنن به اسمه خودشون :)))))
1395/3/15
ديشب روتو ننداختي فكر كنم چاييدي . قرصاتو بخور عزيز بابا برو بخواب خوب ميشي ايشالله.
1395/3/15
داداش الان رولزرویس و بنتلی از تکنولوژی المان استفاده میکنند شما کجا ر وگرفتی نمیدونم
1395/3/15
واسه مدل سدانش فیس لیفت نداده؟