موضوعات داغ

ماشین Evolute i-JET ، خودرو برقی ساخت روسیه با 700 اسب بخار قدرت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت Evolute مجموعه محصولات خود را در نمایشگاه مسکو به نمایش گذاشت. علاوه بر سدان i-PRO و کراس اوور i-JOY که قبلا معرفی شده بود، این شرکت شاسی بلند i-JET را نیز به نمایش گذاشت.

خودرو Evolute i-JET در حقیقت Seres SF5 محصول Sokon از زیر مجموعه های شرکت دولتی چینی Dongfeng است و و مدل های دیگر Evolute با نام دانگ فنگ شناخته می‌شوند. تفاوت خودرو i-JET روسی با SF5 در طراحی چراغ عقب است. چراغ یک تکه در قسمت میانی جای خود را به یک پوشش سیاه با علامت نام خودرو داده است. به غیر از این مورد، ماشین ها یکسان هستند. این محصول جدید با بازخوردهای مثبتی در مورد ظاهر از سوی بازدیدکنندگان نمایشگاه مواجه شد.

بخش فنی خودرو Evolute i-JET به طور رسمی در ماه مارس سال جاری فاش شد. بنابراین، مشخص شد که این مدل تنها به صورت تمام چرخ متحرک تولید می شود. البته Seres SF5 در اصل یک خودرو هیبریدی است و می تواند چهار چرخ متحرک یا تک محرک باشد. زیر کاپوت خودرو Evolute i-JET یک موتور 1.5 لیتری تنفسی با ظرفیت 122 اسب بخار قرار دارد که به عنوان یک ژنراتور عمل می کند و باتری را شارژ می کند. دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 694 اسب بخار وظیفه حرکت را بر عهده دارند.

خودرو Evolute i-JET با 700 اسب بخار قدرت

جالب اینجاست که برخی از پارامترهای Evolute i-JET اصلا با مدل چینی مطابقت ندارند. ظرفیت باتری Evolute معادل 88 کیلووات ساعت را نشان می دهد که نیروگاه و یک باتری بزرگ‌تر است. مدل Seres SF5 یک باتری 35 کیلووات ساعتی دارد. در عین حال، i-JET روسی با وجود چنین باتری، پیمایشی در حدود 500 کیلومتر را دارد. این خودرو در 4.5 ثانیه ازز صفر به صد کیلومتر می‌رسد و این عدد برای SF5 در 4.7 ثانیه است و حداکثر سرعت Evolute i-JET معادل 230 کیلومتر در ساعت است که برای SF5 در حدود 210 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود.

تاکنون چیزی در مورد تاریخ شروع تولید و قیمت تقریبی Evolute i-JET گفته نشده است. طبق شایعات، قیمت این SUV حدود 3.5 میلیون روبل یا 57 هزار 500 دلار خواهد بود. در کشور چین، برای مدلی با مشخصات مشابه، 266800 یوان، یعنی حدود 2.3 میلیون روبل قیمت گذاری می‌شود.

منبع و تصاویر: insideevs.ru

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/17
چون با شرکت نامعتبر طرف هستیم آمار ارقام ادعا شده کمترین اعتباری نداره، مگر اینکه این ماشین رو جایی غیر از خودشون هم ببینن و از اون پروژه های ص فا تبلیغاتی نباشه که بعد حتی تولید هم نشه!
چه برسه به تست!