موضوعات داغ

رنو کویید E-Tech ، نگاهی به خودرو برقی اقتصادی رنو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو کویید الکتریکی که با نام رسمی رنو کویید E-Tech شناخته می‌شود، یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای سبز در سطح جهان است. این خودرو علاوه بر نشان رنو، با لوگو داچیا و دانگ فنگ نیز به فروش می‌رسد و رنو لیسانس تولید آن را به شرکت‌های مختلفی فروخته است. این خودرو براساس همکاری سه جانبه رنو، نیسان و دانگ فنگ تولید شده و اکنون در کشورهای در حال توسعه به فروش می‌رسد.

از نظر ظاهری، رنو کویید برقی تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد. با این حال چند بروزرسانی را در کوئید E-Tech می‌توان یافت. چرخ‌های رنو کوئید برقی به جای سه پیچ، با چهار پیچ به دیسک متصل شده‌اند. احتمال می‌رود این کار به علت افزایش وزن خودرو انجام شده باشد. همچنین ظرفیت رنو کویید الکتریکی 4 نفر است و هیچ گونه کمربند ایمنی برای نفر پنجم در این خودرو لحاظ نشده است. در نهایت و به دلیل الکتریکی بودن پیشرانه، نیازی به اهرم تعویض دنده نیست و این اهرم از خودرو حذف شده است.

رنو کویید الکتریکی

از نظر ابعاد و اندازه نیز تفاوتی میان کویید الکتریکی و کویید عادی وجود ندارد، هر چند مشتریان اروپایی داچیا اسپرینگ را با طول بیشتر در اختیار خواهند داشت. صندوق عقب رنو کویید الکتریکی نیز همانند نسخه بنزینی 290 لیتر حجم دارد که این فضای بار برای یک خودرو کوچک برقی خارق العاده خواهد بود. با این حال به دلیل افزایش وزن خودرو در نسخه الکتریکی، ارتفاع رنو کوئید E-Tech از سطح زمین دو سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

نسخه‌ای از رنو کویید E-Tech که در مکزیک عرضه می‌شود، موتور برقی قوی‌تری دارد. پیشرانه الکتریکی این خودرو حداکثر 65 اسب‌بخار قدرت و 112 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انرژی این پیشرانه نیز توسط پکیج باتری با ظرفیت 26.8 کیلووات ساعت تامین می‌شود. این باتری دقیقا در جایی قرار دارد که پیش از این باک سوخت نسخه عادی قرار داشت. حداکثر برد نسخه مکزیکی رنو کویید برقی، 298 کیلومتر اعلام شده است.

رنو کوئید الکتریکی در مکزیک با شش کیسه هوا، سیستم صوتی به همراه نمایشگر و سیستم بازیابی انرژی ترمز عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو تقریبا معادل 450 هزار پزو مکزیک یا چیزی نزدیک به 700 میلیون تومان است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد