موضوعات داغ

محیط کاری ناامن کارخانه‌های تسلا برای زنان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا مدتی پیش با شکایت‌های مربوط به تبعیض نژادی همراه بود، شکایت‌هایی که حواشی بسیاری را برای این شرکت ایجاد کردند. حال به نظر می‌رسد زنان نیز از کار کردن در محیط تسلا چندان رضایت ندارند. به تازگی هفت زن از تسلا شکایت کرده‌اند.

آنها آلیسا بلیکمن، آلیز براون، ادن مدروس، جسیکا بارازا و سمیرا شپرد هستند. این زنان در گفتگو با مجله رولینگ استون، از وجود آزار جنسی در محیط کارخانه‌های تسلا شکایت کرده‌اند. علاوه بر آزار جنسی، محیط کاری تسلا نیز برای آن‌ها مناسب نبوده است.

جسیکا بارازا اولین زنی بود که از تسلا به دلیل عدم جلوگیری از آزار جنسی به اندازه کافی شکایت کرد. او گزارش داد که از سوی مردان و زنان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. وی همچنین گزارش داد که پس دو سال فعالیت در تسلا به افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی متبلا شده است.

نمونه‌های دیگری از تمسخر و آزار کارکنان زن در تسلا گزارش شده است. برای مثال آلیز براون مجبور شد از دست همکار مستی که او را در پارکینگ کارخانه تعقیب می کرد فرار کند. این زنان تمامی شکایات خود را با واحد منابع انسانی تسلا در میان گذاشته‌اند اما عدم بی توجهی تسلا، آن‌ها را به سمت افشای حقایق سوق داده است.

این زنان به شغلی با درآمد خوب نیاز داشتند، و به شدت امیدوار بودند که تسلا موقعیت‌های آزار دهنده را حل و فصل کند. وقتی این اتفاق نیفتاد، عمیقاً از تسلا ناامید شدند. آنها همچنین بر این باورند که ایلان ماسک می تواند مشکل را حل کند البته اگر روی ارسال جوک‌های بچه گانه در توییتر تمرکز نمی‌کرد. به گفته جسیکا بارازا برای تولید هر تسلا چند زن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد