موضوعات داغ

پیکاپ L7 Plus بزودی توسط دیارخودرو عرضه خواهد شد + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت دیارخودرو که سابقه عرضه پیکاپ هایی نظیر Deer، وینگل 3 و وینگل5 را دارد، محصول جدید L7 Plus را آماده تولید کرده است که قرار است از طریق شرکت زیرمجموعه‌اش به بازار کشور عرضه‌شود. در شرایطی که عمده پیکاپ های جدید بازار در دسته‌های قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک و ... رقابت می کنند و استفاده از آن ها با هویت پیکاپ در حال تبدیل به یک هدف جانبی تبدیل شده، دیارخودرو پیکاپ جدید و دوکابین L7 Plus را با پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی و امکانات قابل توجهی نظیر سیستم های کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، نمایشگر 8.5 اینچی و ... آماده عرضه به بازار کرده است.

پیکاپ L7 Plus محصولی از شرکت کیتون است که یکی از خودروسازان خصوصی چین به حساب می‌آید. ایساتیس موتور به عنوان زیر مجموعه دیار خودرو، وظیفه تولید و عرضه پیکاپ کیتون L7 Plus به بازار ایران را برعهده خواهد داشت.

پیکاپ L7 Plus

دیار خودرو یکی از خودروسازان فعال در بخش پیکاپ‌ها بوده است و تاکنون سه محصول Deer، وینگل 3 و وینگل 5 توسط این شرکت به بازار عرضه شده‌اند. جدیدترین محصول دیار خودرو در بخش خودروهای تجاری، پیکاپ L7 Plus است که توسط زیرمجموعه دیار خودرو یعنی ایساتیس موتور به بازار عرضه خواهد شد.

پیکاپ L7 Plus به پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی مجهز است و امکانات مناسبی را در آن می‌بینیم. این پیکاپ به سیستم‌های کمکی حرکت در سربالایی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 8.5 اینچی، و تجهیزات متنوع دیگری مجهز است. دیار خودرو این پیکاپ را با قیمت رقابتی روانه بازار خواهد کرد.

طول L7 Plus حدود 5431 میلی‌متر است و از سیستم چهار چرخ محرک برای انتقال قدرت در آن استفاده شده است. پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی این خودرو از سری موتورهای Sirius میتسوبیشی هستند که مشخصه آن‌ها بهره‌مندی از میل لنگ کوتاه است. این موتور به نوعی نسخه ارتقا یافته پیشرانه 4G69 به حساب می‌آید که در گریت وال وینگل 5 مورد استفاده قرار گرفته بود. پیشرانه پیکاپ L7 Plus با کد 4K22D4M شناخته می‌شود که حداکثر راندمان آن به 150 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. پیکاپ L7 Plus در مقایسه با آخرین محصول دیار خودرو در این بخش یعنی گریت وال وینگل 5، 15 اسب بخار قدرت و 30 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

پیکاپ L7 Plus

برخی از پیکاپ‌هایی که هم‌اکنون در بازار ایران حضور دارند، از نسخه توربو پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی بهره می‌برند و به همین دلیل توانی فراتر از 200 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. با این حال بنزین بی‌کیفیت به موتورهای توربوشارژر آسیب می‌رساند و انجام عملیات آفرودی در معابر پر ارتفاع، توربو را بی اثر می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت که خرید پیکاپ L7 Plus انتخاب اقتصادی‌تری نسبت به پیکاپ‌های توربوشارژر با قیمت فراتر از یک میلیارد تومان خواهد بود.

پیکاپ L7 Plus همانند بسیاری از رقبای هم‌رده، به چرخ‌هایی با اندازه 265/65R17 مجهز شده است. زاپاس این خودرو نیز از همین اندازه انتخاب شده و روی رینگ استیل سوار است.

از جمله تجهیزات ایمنی پیکاپ L7 Plus می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی یا HAC HDC. قفل دیفرانسیل این خودرو توسط شرکت Eaton طراحی و تولید شده است. همچنین فرمان برقی رانندگی آرامی را برای شما پدید خواهد آورد. دو کیسه هوا نیز از دیگر امکانات ایمنی این پیکاپ به شمار می‌روند.

پیکاپ L7 Plus

پیکاپ L7 Plus در زمینه امکانات رفاهی نیز عملکرد مناسبی دارد. ، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 8.5 اینچی به همراه بلوتوث و GPS و دکمه‌های کنترلی روی فرمان بخشی از تجهیزات رفاهی این پیکاپ را تشکیل می‌دهند.

دیار خودرو تصمیم دارد تا پیکاپ L7 Plus را در سطح میانه بازار پیکاپ‌ها به فروش برساند. این پیکاپ جایگاهی مابین پیکاپ‌های توربو با قیمت فراتر از یک میلیارد و پیکاپ‌های دو کابین اقتصادی را در اختیار خواهد گرفت. انتظار می‌رود تا دیار خودرو از اوایل سال 1402، عرضه پیکاپ L7 Plus را به بازار آغاز کند. همچنین به نظر می‌رسد تا پیکاپ L7 Plus با پشرانه دیزلی یا گیربکس اتوماتیک نیز در مراحل بعدی به بازار ما عرضه شود. نسخه اتوماتیک این پیکاپ از گیربکس شش سرعته خودکار بهره خواهد برد و امکانات بیشتری همچون سنسور باران، دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو و تنظیمات برقی صندلی راننده بهره خواهد برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد