موضوعات داغ

واردات خودروهای گران قیمت به منطقه آزاد ممنوع شد

عکس مطلب اول
به نقل از ایسنا، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به این‌که شرایط واردات خودروهای لوکس به منطقه آزاد اروند تغییر کرده و از این به بعد تنها مساله بالاتر بودن حجم موتور خودرو (بالاتر از 2500 سی‌سی) به مناطق آزاد مدنظر قرار نخواهد گرفت، اعلام کرد: خودروهایی که ارزش آنها بالای 100 هزار دلار باشد باید برای ترخیص از گمرک مجوز اخذ کنند.

محمدرضا معتمدی با بیان این‌که از سه هفته پیش با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و نیز دستور آقای ترکان – دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – قرار بر این شد که جدیت بیشتری در ارتباط با واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد مدنظر قرار گیرد، گفت: در همین راستا اعمال محدودیت برای واردات خودروهای لوکس مدنظر قرار گرفته است و تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.

وی با بیان این‌که همه مناطق اعمال محدودیت‌های مختلف را در ارتباط با واردات خودروهای لوکس به مناطق ازاد مدنظر قرار خواهند داد، خاطر نشان کرد: ممکن است محدودیت‌های مناطق مختلف در این رابطه متفاوت باشد، اما ویژگی مشترک همه آنها مسئله اعمال محدود برای واردات خودروهای لوکس خواهد بود.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اعلام این‌که در این منطقه قرار است خودروهایی که بالای 100 هزار دلار ارزش دارند مجوز واردات اخذ کنند، ادامه داد: تا پیش از این تنها در ارتباط با واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی حساسیت‌های لازم به خرج داده می‌شد، اما پس از دستور آقای ترکان، این مسئله مورد بازنگری قرار گرفت و تصمیمی گرفتیم از این به بعد تمام خودروهای وارداتی به منطقه آزاد اروند که بالاتر از 100هزار دلار ارزش دارند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

معتمدی با تاکید بر این‌که اخیرا چند خودرو که ارزش مالی آنها بالاتر از چند میلیارد تومان بوده مرجوع گشته و اجازه ترخیص به آنها داده نشده است، افزود: خودروهایی که بالای 100 هزار دلار ارزش داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند که آیا در منطقه مصرف خاصی خواهند داشت یا خیر. اخیرا نیز چند خودروی لوکس که هزینه آنها بالاتر از چند میلیارد تومان بود از گمرک ترخیص نشد و علی‌رغم وارد کردن فشارهای مختلف، اجازه ترخیص به این خودروها را ندادیم.

وی ادامه داد: براساس تاکیدات رهبری و دستورات رییس جمهور نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد که جنبه مصرفی ندارند وجود ندارد و قرار نیست وارد کردن خودرو در مناطق آزاد محلی برای مانور خودروهای لوکس به منطقه باشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/1
این که دیگه نشد منطقه آزاد :|

حالا فقط برای اروند هست یا منطقه آزاد های دیگه مثل کیش و ارس و... هم شامل میشه؟
1395/4/1
ای کاش میتونسم از اینجا برم،منطقه ازادم ک خودروها لوکسش ممنوع شد،جا اینک کسایی ک پول ندارند بتونند چیزای خوب بخرند،یکاری کردند کسایی ک پول دارند نتونند ماشین خوب بخرند.برا منی ک عشق ماشینم،اینجا دیگ جا موندن نداره.
1395/4/1
در کشور ما همه چیز با استانداردهای دنیا،مغایر است و مثالش همین تعریفی است که باید منطقه آزاد داشته باشه.بنده خودم ساکن خوزستانم،بیش از دو سال پیش که تردد خودروهای پلاک اروند توسط استاندار خوزستان در کل استان آزاد اعلام شد.شرایط اینگونه بود:
1)هر نوع ماشین با هر حجم موتوری میشد وارد کرد و استفاده کرد حتی استون مارتین ونکوییش و..
2)مرخصی یکماهه خارج از محدوده اروند برای تمام ماشین ها مجاز و آزاد بود.
و اما حالا:
1)موتور بالای 2500 ممنوع است مثل کل کشور!!!و اخیرآ هم طبق همین خبر قیمت ملاک شده است!!!
2)مرخصی فقط به خودروهای با حجم موتور 2500 به پایین صادر میشه!!!
یعنی شما اگه آزرا،جنسیس یا ... دارید فقط مفتخر به گشت و گذار در محدوده استان هستید و برای خارج از استان با همون خودروهای آشغال ملی قبلیتون برید یا ماشین جنسیس رو بدید به کسی و با پراید بروید شیراز جهت معالجه و دکتر یا گردش و...(بخندید از ته دل)
حالا آینده نه چندان دور:
1)اصلآ اروند که منطقه آزاد نیست پس هیچ خودرو و حتی موتورسیکلت نمیتونید وارد کنید و برید غاز بچرونید و همون پراید و سمند تون رو سوار شید
2)اونهایی هم که دارند یا برید پلاکش رو ملی کنید و شکم دیگر ارگانها رو سیر کنید یا هر روز جریمه بدین(پول زور)
نتیجه اخلاقی:مردم مظلوم خوزستان نه تنها باید 8 سال جنگ رو تحمل کنن که هنوز اثراتش هست،بلکه باید گرمای بالای 50 درجه،گرد و غبار سمی و شیمیایی رو هم تحمل کنن و احیانا بمیرن ولی پول نفت و گاز حاصله از خوزستان باید صرف ساخت و سازهای عظیم و حیف و میل های انچنانی در تهران،مشهد و .. بشه و خود مردم خوزستان در آرزوی اشتغال فرزندان با سواد بیکارشون باشن یا یک آسفالت ساده خوب یا حداقل امکانات رفاهی!!!
باید خوزستانی باشی تا بفهمید من چه گفتم اونوقت ....
1395/4/1
این مسخره بازی ها دیگه چیه؟‌ پس چرا اسمش منطقه آزاده؟؟ اول که قانون مسخره منع واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی اومد دلیلش هم آلایندگی نبود این ها همه اش بهانه است می خوان ماشین خوب دست مردم نباشه (فقط ترس از ترور شخصیت ها) این که کاری نداره پلیس و وزارتخانه ها هم از این ماشین های حجم موتور بالای 2500 سی سی استفاده کنن اگه بحث آلایندگیه پراید رو حذف کنین که با یک موتور 1.3 لیتری در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین می‌خوره!
1395/4/2
هر روز یه شرط جدید میزارن
کم کم هم جمش میکنن
اگه اسمش منطقه آزاده پس همه چیش باید آزاد باشه
اگه قراره شرط و شروط بزارن اسمشو هم عوض کنن بزارن منطقه محدود شده اروند