موضوعات داغ

ملاقات با نسل پنجم کشنده مرسدس بنز اکتروس + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کامیون اکتروس از کمپانی بزرگ مرسدس بنز یکی از محبوب‌ترین کشنده بازار خودرو جهان محسوب می‌شود. کامیون مرسدس بنز در جدیدترین نسل خود از انبوهی از تجهیزات و امکانات رفاهی بهره می‌برد و با طراحی زیبا و جذاب می‌تواند دل هر علاقمند خودروهای سنگین تجاری را بلرزاند.

کشنده مرسدس بنز اکتروس با کد 1845 عرضه می‌شود که عدد 18 اول به معنی وزن ناخالص و 45 نیز به 450 اسب بخاری بودن پیشرانه اشاره می‌کند. این پرچمدار شرکت مرسدس بنز در سپتامبر سال 2018 در شهر هانوفر کشور آلمان معرفی شد.

نسل چهار و پنج کشنده مرسدس بنز اکتروس در کنار هم

یکی از بزرگترین تغییرات اکتروس در نسل پنجم حذف آینه‌های جانبی از کشنده و اضافه شدن قابلیت Mirror Cam به عنوان جایگزینی برای آینه‌ها است و این موضوع به راننده اجازه می‌دهد که زاویای کناری کشنده را در دو مانیتور بزرگ در ابعاد آینه در داخل خودرو مشاهد کند. در سال 2019 کامیون اکتروس نسل 5 یا همان MP5 به دوربین عقب و سیستم دید 360 درجه ای مجهز شد که قابلیت دید کشنده را به طرز قابل توجهی بهبود داده است. این تغییرات در نسل جدید اکتروس در مجموع ایمنی، آیرودینامیک کامیون را نیز افزایش بخشیده است.

قابلیت Mirror Cam در نسل پنجم کشنده مرسدس بنز اکتروس به عنوان جایگزینی برای آینه‌های جانبی

وجود چراغ های تابشی LED انحنا دار و سیستم روشنایی Inteligent light -که به طور هوشمند و براساس نور محیط، میزان روشنایی چراغ‌ها را تغییر می‌دهد- از معدود تغییرات ظاهری در نسل پنجم اکتروس است.

در فضای داخلی ماجرا کاملا متفاوت از و با چهره کاملا جدید و مدرن در نسل پنجم کشنده مرسدس بنز اکتروس مواجه هستیم.

نشانگرهای آنالوگ قدیمی به سبک تمام خودروهای جدید، جای خود را به صفحه نمایش‌های بزرگ داده اند و نمای بسیار مدرنی را به این کشنده جدید مرسدس بنز داده است. یک نمایشگر 10 اینچی دیجیتال مستطیلی مسئولیت نمایش اطلاعاتی مانند دور موتور، فشار پمپ باد، سرعت سنج و … را برعهده دارد. بر روی دو ستون جلو کابین مرسدس بنز اکتروس نسل پنجم به جای آینه‌های جانبی در دوطرف 2 نمایشگر وجود دارد که تصاویر دوربین های بیرونی کارگزاری شده را به راننده نمایش می‌دهد و برای راحتی هرچه بیشتر راننده قابلیت تنظیم برقی و سیستم ضد بخار نیز به آن افزوده شده است.

فضای داخلی مدرن نسل پنجم کشنده مرسدس بنز اکتروس

یکی از جدیدترین امکانات کشنده اکتروس نسل پنجم وجود سامانه رانندگی نیمه اتوماتیک یا Active Drive Assist است که به راننده این امکان را می‌دهد که به صورت نیمه اتوماتیک در سرعت های مختلف به رانندگی بپردازد. این سیستم به کمک دوربین‌ها و رادارهای کامیون، کنترل سیستم گاز و ترمز در اختیار گرفته و مانع از نزدیک شدن بیش از حد و برخورد به دیگر خودروهای می‌شود.

نسل پنجم کشنده مرسدس بنز اکتروس با دو مدل پیشرانه OM471 12.8 لیتری 6 سیلندر خطی با خروجی 421 الی 530 اسب بخار و گشتاور 2100 الی 2600 نیوتن متر یا پیشرانه OM473 15.6 لیتری 8 سیلندر خطی با خروجی 517 الی 627 اسب و 2600 الی 3000 نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود وهر دونسخه از گیربکس اتوماتیک 16 سرعته پاور شیفت ساخت شرکت ZF استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/28
فقط حسرت وافسوس😒😒😒
1401/10/2
لعنت بر تمام ایجاد کنندگان انحصار خودرو در ایران که ملت به خاک سیاه نشوند بابت ماشین اشغال ایران خودرو که زمانی مردم تحریم کردن نخریدن الان باید 20 بار شرکت کنی وبرنده نشی بعد می‌گویند اعتراض کنید ولی اختشاش نکنید لطف میکنید آدرس محل شنیدن اعتراض بفرمائید
1402/7/10
بهترین کامیون در جهان