موضوعات داغ

تولید ۶۰۰ خودرو و فروش ۶ دستگاه، شروع قدرتمند مسکوویچ!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

احیای برند مسکوویچ یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی روسیه در سال ۲۰۲۲ بود. در سال جاری، اهمیت این موضوع افزایش خواهد یافت، چون در ماه سپتامبر سرگئی سمنوویچ مجدداً در انتخابات شهرداری پایتخت شرکت خواهد کرد. در واقع، جدیت شهردار مسکو را می‌توان با تغییرات در برنامه تولید این شرکت مورد قضاوت قرار داد که آخرین آن‌ها اعلام آغاز تولید در ماه‌های فوریه و مارس پیش‌رو است.

مونتاژ کیت‌های خودرو جک JS4 چینی در مسکوویچ از ۲۳ نوامبر آغاز شد. شهردار سوبیانین، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت، لیکسوتوف رئیس اداره حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای مسکو، در آن مراسم افتتاحیه حضور داشتند. قبل از سال نو، آن‌ها قصد داشتند ۶۰۰ خودرو را مونتاژ کنند: ۴۰۰ دستگاه با موتور بنزینی و ۲۰۰ دستگاه با موتور برقی. فروش رسمی از ۲۱ دسامبر آغاز شد، زمانی که موسکوویچ از افتتاح ۱۱ نمایندگی در پایتخت خبر داد. در همان زمان قیمت این خودرو ۱،۹۷۰،۰۰۰ روبل اعلام شد. پس از آغاز سال نوی میلادی، سرعت مونتاژ افزایش یافت و پایان تولید دو هزار دستگاه خودرو اعلام شد. در واقع، شهردار سوبیانین نسخه ۲ هزارم را به نفر ۱۰۰ هزارمی که تحت برنامه نوسازی به یک خانه جدید نقل مکان کرده بود، تحویل داد.

جک JS4

هنوز امکان بررسی حجم تولید وجود ندارد، اما تعداد نسخه‌های فروخته‌شده مشخص است. در دسامبر ۲۰۲۲ تعداد ۶ دستگاه از این خودروها به فروش رسید و تنها مالک شخصی در بین آن‌ها لیکسوتوف بود. دیمیتری پرونین، مدیر کل کارخانه اعلام کرد که لیکسوتوف این خودرو را با رنگ سفید سفارش داده است. پنج نسخه باقی‌مانده به نهادهای حقوقی فروخته شد و فقط یکی از آن‌ها برقی بود. بنابراین، از شش خودروی فروخته‌شده در ماه دسامبر، دو نسخه برقی و چهار نسخه بنزینی بودند.

سال گذشته قرار بود جک JS4 که اولین مدل مسکوویچ براساس آن ساخته شد در روسیه عرضه شود، اما شرکت کاماز که در تولید مسکوویچ مشارکت داشت از فروش این مدل چینی در روسیه جلوگیری کرد.

با این وجود، نمایندگی‌های جک در ماه نوامبر ۲۱ نسخه از جک JS4 و در ماه دسامبر ۴۳ نسخه از آن را به فروش رساندند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد