موضوعات داغ

خودرو اتاق تعویض چیست؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو اتاق تعویض چیست؟ روش‌های تشخیص تعویض اتاق ماشین کدام است؟ مراحل قانونی تعویض بدنه ماشین چیست؟ ما در این مقاله خودرو بانک صفر تا صد تعویض بدنه خودرو را بررسی می‌کنیم.

تعویض بدنه ماشین

بر اساس قوانین نیروی انتظامی، یک‌چهارم تا یک‌هشتم هزینه تغییر اتاق ماشین به‌صورت غیرقانونی بعد از کشف توسط پلیس باید به این دستگاه قضایی پرداخت شود. به‌طورکلی عدم اطلاع تغییر کابین خودرو بدون اجازه از مراجع ذی‌ربط، غیرقانونی به‌حساب می‌آید. بعد از خرابی بیشتر از 50% اتاقک خودرو، راننده موظف به تغییر این قسمت وسیله نقلیه است؛ موضوع مهمی که تأثیر قابل‌توجهی در افت قیمت و کیفیت خودرو می‌گذارد.

رانندگان خودرو به هر دلیلی به‌جای خرید خودرو جدید و ثبت نام ایران خودرو یا سایپا، تمایل به انتخاب اتومبیل‌های قدیمی‌تر و دست‌دوم دارند. در این مسیر بررسی کلی خودرو از نظر فنی و سلامت بدنه آن یک موضوع کلیدی و بسیار مهم است. خودرو اتاق تعویض چیست؟ ما در این محتوا خودرو بانک به معرفی کلی اتومبیل اتاق تعویض و کلیه جزئیات آن می‌پردازیم. اگر تمایل به خرید ماشین دست‌دوم دارید، مطالعه این مقاله کمک بزرگی به شما خواهد کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

تعریف خودرو اتاق تعویض و دلایل اصلی این مسئله که باید بدانید!

تفاوتی ندارد که اتومبیل شما داخلی یا خارجی باشد، اتاقک و بدنه آن بعد از آسیب غیرقابل‌استفاده می‌شود. تشخیص تعویض اتاقک خودرو در برخی از مواقع بسیار سخت و غیرقابل‌تشخیص است. به همین خاطر گروهی از مردم این مسئله را از خریداران مخفی می‌کنند. در برخی از ماشین‌ها اتاقک و شاسی مستقل هستند. درصورتی‌که بدنه خودرو سالم و شاسی آن آسیب ببیند، تشخیص تعویض بدنه آن سخت‌تر می‌شود.

جزئیات ماشین با اتاق تعویض شده

به عقیده افراد خبره در زمین تعمیر خودرو، باید قبل از خرید خودرو قدیمی آن را به یک تشخیص رنگ، بدنه و مسائل فنی نشان بدهید. به‌طورکلی استفاده از اتومبیل اتاق تعویض نه از نظر فنی و نه از نظر اقتصادی منطقی نیست. دلایل متعددی برای این مسئله وجود دارد که در یکی از نوشته‌های بانک خودرو به آن پرداخته‌ایم. اگر در دوراهی ماشین اتاق تعویض بخریم یا نه سرگردان هستید، به این مقاله سری بزنید. ما در این محتوا کلیه معایب استفاده از اتومبیل با اتاق تعویضی را معرفی کرده‌ایم.

چگونه تعویض اتاق ماشین را به‌صورت قانونی انجام دهیم؟ 4 مرحله اصلی

کشف تعویض غیرقانونی اتاق خودرو، جریمه‌های کلانی را برای صاحبان آن به بار می‌آورد. آیا می‌دانید برای تعویض اتاق ماشین چه قوانینی وجود دارد؟ مرحله اول تعویض اتاقک ماشین، مراجعه به مراکز شماره‌گذاری راهنمایی‌ورانندگی است. در این مرحله صاحب خودرو باید مجوز تعویض بدنه ماشین را دریافت کند. در مرحله دوم خودرو توسط کارشناسان خبره تصادفات نیروی انتظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مرحله سوم و بعد از دریافت تأییدیه از طرف این افراد، اصل مجوز صادر تا فرآیند تعویض آغاز شود.

چهار مرحله قانونی تعویض اتاق اتومبیل

در مرحله آخر مسیر تعویض قانونی اتاق ماشین، صاحب آن باید بعد از اتمام عملیات، وسیله نقلیه را برای ثبت و تأیید نهایی به راهنمایی‌ورانندگی نشان دهد. به‌این‌ترتیب عملیات تعویض با یک هزینه جزئی به‌پایان می‌رسد. البته توجه کنید که ارزش این خودروها بعد از تعویض دچار افت شدیدی می‌شود. برای خرید و قیمت گذاری خودرو اتاق تعویض بهتر است به کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید. این افراد با بررسی ریزترین مسائل موجود، بهترین و منصفانه‌ترین قیمت را برای خرید انتخاب می‌کنند.

معرفی دوگانه طلائی روش تشخیص خودرو اتاق تعویض

ایرادات و نواقص وسایل مکانیکی مختلف از طریق جمعی از علائم خاص، قابل تشخیص است؛ خودرو نیز از این همین قاعده پیروی می‌کند. برای تشخیص خودرو تصادفی، اتاق تعویض و رنگ‌شده روش‌های مختلفی وجود دارد. ما در این بخش 2 روش اساسی برای تشخیص خودرو اتاق تعویض را معرفی می‌کنیم.

روش‌های تشخیص اتاقک عوض شده

1.حک شدن شماره شاسی کارخانه، اولین روش برای تشخیص ماشین با بدنه جدید

جالب است بدانید که شماره شاسی یا بدنه در کارخانه روی آن حک می‌شود؛ به همین خاطر امکان حک آن به‌صورت دستی روی اتاقک‌های جدید و تعویض شده سخت است. همین مسئله اولین روش برای بررسی اصالت بدنه خودرو است. ویژگی‌های متمایز این حکاکی کارخانه عبارت‌اند از:

تفاوت پلیت فلزی مورداستفاده بسته به مدل خودرو

•اندازه و فونت دقیق حکاکی

•محل قرارگرفتن شماره شاسی

اگر فردی محل دقیق این شماره را بشناسد، تشخیص اصالت بدنه خودرو از طریق حکاکی ممکن است.

2.تشخیص ماشین با اتاق تعویض از طریق رنگ‌کاری و تعویض قطعات

خطوط و خراشیدگی‌های موجود در خودرو تصادفی دومین روش کاربردی برای تشخیص تعویض بدنه آن است. به‌طورکلی رانندگان برای مخفی کردن تصادف و تعویض بدنه، اتومبیل را نقاشی می‌کنند. کنترل موارد و قطعات زیر برای تشخیص این مسئله بسیار کاربردی است:

•سمباده‌ کشی

•رنگ‌کاری

•تفاوت در پیچ‌ها

•استفاده از ابزارآلات غیر فابریک

•دسته، لوله‌ها، پلم‌ها و زیر موتور

•گیربکس

•زدگی در زیر نوار و دور درب خودرو

•عدم حضور پرس درب کارخانه‌ای

بررسی این تغییرات و تعویض این قطعات در خودرو، برای تشخیص تعویض و عدم تعویض اتاق خودرو لازم و ضروری است. با بررسی این قطعات تعویض بدنه و شاسی ماشین مشخص می‌شود.

نکته کلیدی در خرید خودرو دست‌دوم، انتخاب خودرو اتاق تعویض را فراموش کنید!

بدنه ماشین‌هایی که بعد از آسیب زیاد به تعویض نیاز پیدا می‌کنند به اتاق تعویض شناخته شده هستند. استفاده از این خودروها چه از نظر هزینه و چه از نظر کیفیت رانندگی منطقی نیست. تعویض وسیله نقلیه بعد از بروز یک تصادف شدید به گفته متخصصان در زمینه تولید، تعمیر و تعویض قطعات خودرو بهترین راهکار است. به‌طورکلی افت کیفیت، افت قیمت، قطعات فرسوده، استفاده از قطعات غیراصیل و فروش سخت فاکتورهای منفی یک خودرو تصادفی است. باتوجه‌به این نکات، خرید این خودرو از نظر عقلایی نیز منطقی به نظر نمی‌رسد.

معایب استفاده از ماشین با اتاق عوض شده

ما در این مقاله خودرو بانک از صفر تا صد خودرو اتاق تعویض را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. از تعویض قانونی اتاق ماشین گرفته تا روش‌های تشخیص خودرو اتاق تعویض و معایب آن در این محتوا بررسی شده است. به نظر شما خرید خودرو تصادفی چه معایب دیگری دارد؟ آیا خرید خودرو با اتاق تعویض شده را تجربه کرده‌اید؟ همکاران ما در خودرو بانک بی‌صبرانه مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادهای شما هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد