موضوعات داغ

ماشین اتاق تعویض بخریم یا نه؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر شما آیا خرید یک ماشین با اتاقک تعویض شده منطقی است؟ خرید این نوع ماشین باتوجه‌به مشکلات و نواقص آن منطقی به نظر نمی‌رسد. ما در این مقاله خودرو بانک 4 ایراد اصلی خرید خودرو با اتاقک تعویض شده را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید اتومبیل اتاق تعویض درست است؟

آیا می‌دانستید که بدنه اتومبیل‌ با نقص بالای 50 درصد به تعویض نیاز دارد؟ به‌طورکلی ماشین‌ها بعد از تعویض و جایگزینی اتاقک سالم به‌جای نمونه آسیب‌دیده، به اتاق تعویض معروف شناخته می‌شوند. اما پرسش اصلی، ماشین اتاق تعویض بخریم یا نه؟ موضوعی که نه در ثبت نام سایپا یا ایران‌خودرو، بلکه در هنگام خرید خودرو دست‌دوم باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. به‌طورکلی بدنه و اتاق ماشین بعد از ورود صدمات سنگین و خسارت شدید به تعویض نیاز پیدا می‌کند.

از نظر فنی رانندگی با خودرو اتاق تعویض مشکلاتی به همراه دارد. به‌طورکلی نه از نظر اقتصادی و هزینه و نه از نظر فنی و کیفیت، رانندگی با خودرو اتاق تعویض منطقی به نظر نمی‌‌رسد. ما در این مقاله خودرو بانک بعد از بررسی معایب رانندگی با خودرو اتاق تعویض، کلیات مربوط به شناسایی و تعویض غیرقانونی آن را بررسی می‌کنیم. اگر قصد خرید اتومبیل دست‌دوم دارید، این محتوا مخصوص شما نوشته است. باتوجه‌به کلاهبرداری‌های متعدد در بازار خودرو دست‌دوم، صرف چند دقیقه زمان و مطالعه این محتوا کمک بزرگی به اطمینان از خریدتان خواهد کرد. پس همراه ما باشید.

افت کیفیت، اولین نقص در خرید خودروهای اتاق تعویض

به‌طورکلی عملکرد و کیفیت ماشین‌ با اتاق تعویض شده به نسبت نمونه‌های اولیه موجود بسیار ضعیف‌تر است. همین مسئله تأثیر قابل‌توجهی در عدم انتخاب این ماشین‌ها در بازار دست‌دوم‌فروشی است. در واقع کمبود کیفیت قطعات تازه و غیراصیل بودن برخی از آن‌ها، تأثیر قابل‌توجهی در عدم انتخاب این خودروها می‌گذارد.

افت کیفیت، اولین ایراد ماشین با بدنه تعویضی

افت قیمت خودرو و زیان اقتصادی، مهم‌ترین نقص در خرید اتومبیل اتاق تعویض

آیا می‌دانستید که تعویض اتاق ماشین قیمت آن را به شکل نزولی کاهش می‌دهد؟ تقریباً قیمت ماشین‌های تصادفی با اتاق تعویض‌ شده و رنگ شده نصف می‌شود. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از مردم، خریدار را از تعویض اتاقک اتومبیل مطلع نکنند. همچنین مونتاژ وسایل جدید باکیفیت پایین‌تر در این خودروها، عدم تمایل به خرید این وسایل را در افراد تقویت می‌کند.

کاهش قیمت اتومبیل با اتاق و شاسی عوض شده

به‌طورکلی قیمت خودروهای خارجی و وارداتی بعد از تعویض بدنه و اتاقک با کاهش بیشتری روبه‌رو می‌شود. اندکی بی‌توجهی به مسائل ایمنی و تصادف با این ماشین‌ها، زیان بزرگی برای دارندگان آن به بار می‌آورد. باتوجه‌به عدم صداقت گروهی از مردم و پنهان‌کاری مسئله تعویض اتاقک یا تصادفی بودن ماشین، باید قبل از خرید آن را به یک فرد متخصص نشان دهید. به‌این‌ترتیب کلیه نواقص برای قیمت گذاری خودرو به بهترین شکل مشخص می‌شود.

استفاده از قطعات فرسوده، دلیل حکم برای ترید در خرید ماشین با اتاقک تعویضی

یکی از مشکلات مهم و اصلی در هنگام خرید ماشین با اتاقک تعویضی حضور قطعات فرسوده در آن است. برای مثال کیلومترشمار آن با میزان حرکت و کارکرد واقعی خودرو متفاوت است. همین مسئله به‌ظاهر کوچک، تأثیر چشمگیری در انصراف افراد از انتخاب این اتومبیل‌ها دارد.

ماشین اتاق تعویض را به‌دلیل استفاده از قطعات قدیمی نخریم

فروش سخت خودرو اتاق تعویضی، دلیل چهارم عدم انتخاب این وسیله نقلیه

بدنه خودروهای تصادفی بعد از آسیب‌های شدید به تعویض نیاز پیدا می‌کند. این اتومبیل‌ها دچار مشکلات فنی متفاوتی می‌شوند که کیفیت سواری را با افت قابل‌توجهی روبه‌رو می‌کنند. اما چه ماشین هایی نخریم و چه ماشین‌هایی بخریم؟ در واقع خرید ماشین‌هایی که بدنه آن‌ها تعویض شده، یک اشتباه بزرگ است. طبق نظر رانندگان یکی از دلایل اصلی عدم انتخاب این نوع اتومبیل، فروش سخت به نظر می‌رسد.

برخی از مردم مسئله تعویض خودرو را به‌صورت غیرقانونی و بدون اطلاع مأمور راهنمایی رانندگی انجام می‌دهند. عدم اطلاع از این مسئله در هنگام خرید یا فروش این وسیله، مالک آن را در چاله‌های قانونی گیر می‌اندازد.

معرفی 5 روش اصلی تشخصی ماشین اتاق تعویض

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در هنگام خرید ماشین دست‌دوم، مشخص‌کردن وضعیت اتاقک آن است. تشخیص ماشین با اتاقک تعویض شده از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا برخی از صاحبان تمایل به مخفی کردن آن دارند. روش‌های تشخیص ماشینی که اتاقک آن تعویض شده عبارت است از:

• اصالت خودرو برای تشخیص تعویض اتاقک آن

• تشخیص تعویض اتاق ماشین با توجه دقیق به سطح پایین شاسی

• بررسی برخی از قطعات اتومبیل از زیر موتور تا گیربکس

• مشخص‌کردن وضعیت رنگ خودرو برای تشخیص اتاقک تعویضی

• پرس‌های اطراف درب خودرو در کارخانه، یک روش مناسب تشخیص تعویض کابین آن

تشخیص تعویض بدنه خودرو

ما در یکی از مقالات خودرو بانک به معرفی کامل خودرو اتاق تعویض پرداخته‌ایم. ما در این محتوا دلایل تعویض اتاقک خودرو، مراحل قانونی و روش‌های تشخیص آن را با جزئیات کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم. با صرف چند دقیقه زمان برای مطالعه این نوشته، اطلاعات شما دررابطه‌با اتاقک تعویض خودرو کامل می‌شود.

تعویض غیرقانونی اتاق ماشین، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای خرید اتومبیل دست‌دوم

جالب است بدانید که بعد از کشف تعویض غیرقانونی اتاق ماشین، مالک موظف به پرداخت یک‌چهارم الی یک‌هشتم هزینه تعمیرات به‌عنوان جریمه است. گروهی از مردم این موضوع را باتوجه‌به تشخیص دشوار تعویض اتاقک اتومبیل و عدم فاش آن توسط برخی از صاحبان خودرو از پلیس مخفی می‌کنند.

به توصیه کارشناسان، بررسی خودرو و اتاقک آن توسط افراد خبره قبل از خرید و پرداخت نهایی پول یک نکته بسیار مهم است. تشخیص خودرو با اتاقک جدید در برخی مواقع راحت و در زمان‌های دیگر بسیار دشوار است. انتخاب یک کارشناس حرفه‌ای برای بررسی ایمنی خودرو و عدم تعویض اتاقک آن قبل از خرید، خیالتان را از سلامت بدنه ماشین راحت خواهد کرد.

بهتر است ماشین با بدنه تعویض شده نخریم

خرید ماشین با اتاق تعویض شده، یک انتخاب غیرمنطقی

خرید ماشین با اتاقک تعویض شده از نظر اقتصادی، فنی و ایمنی منطقی به نظر نمی‌رسد. کارایی این اتومبیل‌ها به نسبت نمونه‌های اصلی بسیار کمتر است. ما در این مقاله خودرو بانک کیفیت، قیمت، فروش سخت و قطعات فرسوده را به‌عنوان 4 ایراد اصلی خرید ماشین با اتاق تعویض شده را معرفی کردیم. به نظر شما بهتر است که ماشین با اتاق تعویض بخریم یا نه؟ آیا انتخاب ماشین با اتاق تعویض مزیتی به همراه دارد؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/23
باسلام خواستم درموداینکه اتاق تعویزبکنم یاخیرراهنمایی بکنی بنده رو
1402/1/9
باسلام میخواستم درمورد تعویض اتاق خودرو من روراهنمایی کنید انجام بدم یاخیر؟
1402/5/27
اتاق تعویض از ماشینی که شاسیهاش خورد شده بهتره مخصوصا خودرو پراید که با یه کم خوردگی گیج میشه
1402/10/19
سلام یه سوال وقتی اتاق تعویض هست یعنی مثلا ۱۰ کیلومتر میری کیلومتر شمار ۲۰ تا میندازه؟