موضوعات داغ

چانگان UNI-V پلاگین هیبرید با قیمت اولیه ۲۲ هزار دلار در چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چانگان UNI-V پلاگین هیبرید به نمایندگی‌های سراسر چین ارسال شده است و قیمت آن در محدوده ۲۲۰۰۰ تا ۲۷۴۰۰ دلار قرار دارد. پوستر لورفته از یک نمایندگی نشان می‌دهد که این مدل در مارس ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود. این مدل پلاگین هیبریدی از نظر ظاهری و قدرت نسبت به نسخه درون‌سوز خودش بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، دو مدل شاسی بلند دیگر در سری UNI چانگان وجود دارد: UNI-K و UNI-T.

UNI-V یک مدل بنزینی کلاس A و UNI-V iDD نسخه پلاگین هیبریدی این مدل است. طول، عرض و ارتفاع بدنه UNI-V iDD برابر با ۴.۷ / ۱.۸ / ۱.۴ متر و فاصله بین دو محورش ۲.۷۵ متر است. به دلیل اضافه شدن سیستم برقی، ارتفاع این خودرو در مقایسه با نسخه درون‌سوز افزایش یافته و وزن آن از ۱۴۰۰ کیلوگرم به ۱۶۸۰ کیلوگرم رسیده است.

چانگان UNI-V پلاگین هیبرید به سیستم هیبریدی Blue Core iDD مجهز است و قدرت آن در مقایسه با نسخه درون افزایش یافته است. حداکثر قدرت این مدل ۳۳۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۵۹۰ نیوتن متر است. این مدل به یک موتور ۱.۵ لیتری هیبریدی با حداکثر توان ۱۶۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر مجهز است و همچنین از یک موتور ۱۶۷ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۶.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

چانگان UNI-V پلاگین هیبرید

چانگان UNI-V پلاگین هیبرید به باتری‌های ۱۸.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است که محدوده پیمایش برقی ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ۴.۹۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. محدوده پیمایش کلی این خودرو ۱۰۱۰ کیلومتر است و از شارژ کند AC و سریع DC پشتیبانی می‌کند.

بزرگ‌ترین رقیب UNI-V iDD در بخش خودروهای پلاگین هیبریدی کلاس A، بی وای دی Qin Plus dmi است. در سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۸۸۵۰۰ نسخه از این مدل به فروش رسیده که نیمی از فروش کلی بازار این بخش را شامل می‌شود. در مقایسه با آن، در سال ۲۰۲۲ فقط ۱۰۳۴۵۷ نسخه از چانگان UNI-V درون‌سوز در چین به فروش رسیده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد