موضوعات داغ

سوبارو WRX STI و شکستن رکورد مسابقه Isle of Man

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی سوبارو با استفاده از یک دستگاه WRX STI، رکورد سرعت و زمان گیری را در مسابقه مشهور Isle of Man شکست. رکوردی که با سرعت متوسط 207.17 کیلومتر بر ساعت با رانندگی فوق العاده "مارک هیگینز" بدست آمد
برای مقدمه لازم به ذکر است که "Isle of Man" جزیره‌ای با جمعیت حدود ۸۵٬۰۰۰ نفر واقع در دریای ایرلند است که رئیس دولت این کشور ملکه یا پادشاه بریتانیاست، ولی رسماً جزو بریتانیا محسوب نمی‌شود. "Isle of Man" یکی از جزایر نیمه‌ خودمختار در دریای ایرلند به حساب می‌‌آید که از لحاظ جغرافیایی بین بریتانیا و ایرلند واقع شده‌است. این جزیره دارای پارلمان و دولت محلی مستقل است، اما از بسیاری جهات من جمله سیاست خارجی، وابسته به دولت بریتانیاست.
به بحث اصلیمان برگردیم. سوبارو برای ثبت این رکورد زنی، ویدیویی تقریبا 20 دقیقه‌ای از لحظه شروع کار تا پایان آن منتشر کرده که در آن یک دستگاه سوبارو WRX STI به رانندگی مارک هیگینز، موفق به ثبت رکوردی تازه در Isle of Man شده است. براساس محتوای ویدیو، مارک هیگینز مسافتی 60 کیلومتری را که پر از پیچ و خم در کنار پَستی و بلندی است، با سرعت متوسط 207.17 کیلومتر بر ساعت تنها طی 17 دقیقه و 35 ثانیه طی می کند که در نوع خود یک رکورد تازه به حساب می‌آید.
پیش از این هم رکورد Isle of Man در دستان همین راننده، یعنی مارک هیگینز با سرعت متوسط 187.44 کیلومتر بر ساعت طی زمان 19 دقیقه و 26 ثانیه بوده است، حال این رکورد توسط همین راننده جابجا شده تا حاشیه امنیتی برای رکورد زنی‌های بعدی بوجود بیاید.
اگر هم در مورد یکی از مهره‌های اصلی رکورد زننده کنجکاو هستید، باید گفت که این خودرو موتوری 2 لیتری در خود جای داده که قدرتی 550 اسب بخاری و گشتاوری 548 نیوتن متری تولید می‌کند. برای رکورد زنی در این سری هم شاهد یکسری تغییرات در خودرو هستیم که بزرگ‌ترین آن نصب یک اسپویلر بزرگ بر روی درب صندوق عقب خودروست.
جالب است بدانید که این مسیر معمولا برای مسابقات موتورسواری آزاد مورد استفاده قرار می گیرد و هر ساله شاهد کشته شدن شماری از سوارکاران جسور در این جزیره عجیب هستیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/8
اين سوبارو هميشه يه قدم از لنسر ايوو عقب بود ...
1395/4/8
موتور 2 لیتری 550 اسب بخار؟!!! O_o
من این فیلمو دیدم سر پیچ ها فشارم میافتاد رانندش واقعا چه جراتی داشته با این سرعت رد میکرده