موضوعات داغ

همکاری جنرال موتورز و مایکروسافت برای ترکیب ChatGPT در خودروهای آینده

عکس مطلب اول

شرکت جنرال موتورز قصد دارد با همکاری مایکروسافت و با کاربرد فناوری ChatGPT در محصولات خود، جایگاه برترین خودروساز در ماه مارس را از آن خود کند. اسکات میلر، معاون بخش خودروهای مبتنی بر سیستم‌عامل و نرم‌افزار این شرکت در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت «جنرال موتورز باید از هر فرصتی استفاده کند تا در تب‌وتاب پذیرش هوش مصنوعی، از قافله عقب نمانند. فناوری ChatGPT در آینده نزدیک در همه‌چیز به کار گرفته خواهد شد».

به گفته میلر، چت بات هوشمند ChatGPT در ساده‌ترین شکل ممکن، به راننده کمک می‌کند تا از قابلیت‌های مختلف خودرو آگاه شده و از آن‌ها استفاده کند. این فناوری همچنین می‌تواند وارد تقویم کاری راننده شده و اطلاعات آن را نسبت به رخدادهای روز تغییر دهد. چت بات شگفت‌انگیز OpenAI حتی برای باز و بسته کردن اتوماتیک درب گاراژ نیز به کار می‌آید!

در راستای اهداف آینده‌نگرانه میلر، سخنگوی GM در مصاحبه دیگری اظهار داشته که «تحول جدید تنها در مورد تکامل یک قابلیت مثل فرمان‌های صوتی نیست. در عوض، زمانی که صحبت از فناوری‌های نوظهور به میان می‌آید، مشتریان می‌توانند انتظار توانایی و تطبیق‌پذیری بیشتری از خودروهای آینده داشته باشند».

بر اساس گزارش‌های متعدد، جنرال موتورز هم‌اینک در تلاش است تا با همکاری مایکروسافت، هوش مصنوعی به‌کاررفته در چت بات ChatGPT را به دستیار شخصی مجازی خود اضافه کند. بد نیست بدانید که مایکروسافت و GM همچنین از سال ۲۰۲۱ تاکنون در حوزه تولید خودروهای خودمختار و بدون سرنشین در حال همکاری هستند.

مایکروسافت که با سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری در Open AI یکی از بانیان اصلی ChatGPT به حساب می‌آید. این شرکت وعده داده که در آینده، هوش مصنوعی ChatGPT را نه‌تنها برای سیستم‌های اطلاعات- سرگرمی، بلکه برای بخش‌های دیگر خودرو مثل باتری و کنترل عملکرد آن نیز به کار می‌گیرد. غول تکنولوژی قصد دارد از تکنولوژی جدید برای ساخت یک سیستم دستیار راننده پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر استفاده کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد