موضوعات داغ

ماشین نیسان ایکس تریل 2023

(4.5/5) 11 رای

در میان انبوهی از برندهای چینی که بازار ایران را به تملک خود درآورده‌اند، همچنان می‌توان نام‌های معتبری همچون نیسان را در لیست خودروهای وارداتی مشاهده کرد. نامی خودرو که یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو است، تصمیم دارد تا چند مدل از خودروهای نیسان را به بازار ایران وارد کند. بی‌شک جذاب‌ترین خودرو وارداتی این برند برای مشتریان ایرانی، نیسان ایکس تریل است. نیسان ایکس تریل یک کراس‌اوور میان‌رده در سبد محصولات این خودروساز محسوب می‌شود. این خودرو در نقاط مختلف جهان با اسامی متفاوتی شناخته می‌شود، برای مثال مشتریان در آمریکای شمالی این خودرو را با نام نیسان روگ به یاد می‌آورند. نیسان ایکس تریل 2023، دومین نسل این خودرو است که وارد بازار ایران می‌شود و به همین دلیل انتظار داریم تا مورد پذیرش گسترده مشتریان ایرانی قرار گیرد.

170 km/h
حداکثر سرعت
8.7 liter/100km
مصرف سوخت
2488 cc
حجم موتور

مشخصات نیسان ایکس تریل 2023

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
نوع جعبه دنده
xTronic CVT
حداکثر توان
181 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی نیسان ایکس تریل 2023

مزایا و معایب نیسان ایکس تریل 2023

مزایا

برند معتبر، موتور پرقدرت، امکانات خوب

معایب

قیمت بالا نسبت به رقبا

بررسی نیسان ایکس تریل 2023

از زمان معرفی نخستین نسل تویوتا راو 4 به عنوان یک کراس‌اوور، دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز سعی کردند تا نماینده‌ای را در این کلاس روانه بازار کنند. نیسان نیز مدل ایکس تریل را در این بخش معرفی کرد. البته ورود نیسان ایکس تریل با یک دهه تاخیر نسبت به تویوتا راو 4 انجام گرفت و نسل نخست این خودرو در سال 2000 میلادی به بازار معرفی شد. نسل نخست نیسان ایکس تریل تا سال 2015 با عنوان نیسان روگ روی خط تولید باقی ماند. این خودرو الهام بخش کراس‌اوورهای دیگری در شرکت‌های رنو نیسان شد که از جمله آن‌ها می‌توان به نیسان قشقایی و رنو کولئوس اشاره کرد. در همین حال نیسان نسل دوم ایکس تریل را با تمرکز بر بازارهای آسیایی در سال 2007 معرفی کرد. این نسل شباهت بسیاری به نیسان رونیز داشت.

نیسان ایکس تریل 2023

در سال 2013 نسل سوم این خودرو با طراحی کاملا جدید معرفی شد. این خودرو حضور کوتاهی نیز در ایران داشت اما طی همین دوره کوتاه، مشتریان ایرانی به خوبی با آن آشنا شدند. نسل دوم ایکس تریل تا سال 2020 به تولید رسید و سپس با نسل چهارم جایگزین شد. نسل چهارم نیسان ایکس تریل، خودرویی است که نامی خودرو قصد عرضه آن را به بازار ما دارد. این خودرو از سال 2021 تاکنون به تولید می‌رسد و می‌توان گفت که با خودرویی کاملا به‌روز و جدید روبرو هستیم. نیسان تنها دو سال پس از عرضه نسل چهارم ایکس تریل، این خودرو را مورد فیس‌لیفت قرار داد. بنابراین نسخه‌های وارد شده به بازار ایران متعلق به نسخه فیس‌لیفت این خودرو هستند.

داخل نیسان ایکس تریل 2023

کابین نیسان ایکس تریل، ظاهری همانند کابین سدان‌های متوسط و بزرگ دارد و حس می‌کنید درون یک کراس‌اوور بزرگ همچون نیسان پاترول یا نیسان پث فایندر نشسته‌اید. الگوی V شکل جلوپنجره نیسان روی داشبورد ایکس تریل قابل مشاهده است که البته تشخیص آن به کمی دقت نیاز دارد. خوشبختانه طراحان نیسان تمامی کنترلرهای فیزیکی را از این خودرو حذف نکرده‌اند تا رانندگی دلچسب‌تری را با این خودرو تجربه کنیم.

نیسان ایکس تریل 2023

فرمان خودرو از نوع دی‌کات است که دکمه‌های کنترلی مختلفی روی آن قرار گرفته‌اند. تریم خودرو نیز با توجه به سفارش‌گذاری از ترکیب رنگی متفاوتی بهره خواهد برد. نسخه‌های رونمایی شده توسط نامی خودرو از تریم دو رنگ سفید شیری و طوسی روشن بهره می‌بردند. پنل میانی خودرو تا حدودی به سمت راننده متمایل شده است. کنترلرهای سیستم سرگرمی و همچنین تهویه نیز روی این قسمت قرار گرفته‌اند. نمایشگر عمودی سیستم صوتی نیز به صورت جداگانه از سطح داشبورد نصب شده است که این الگو باعث تقویت حس اسپرت خودرو می‌شود. نیسان ایکس تریل با دارا بودن فاصله بین دو محور 2.7 متر، خودرویی ایده آل برای استفاده خانواده‌ها محسوب می‌شود.

طراحی نیسان ایکس تریل 2023

نیسان از سال‌ها پیش تاکنون، از الگوی V شکل برای طراحی خودروهایش استفاده می‌کند. این الگو در نسل جدید خودروهای این شرکت همانند نیسان ایکس تریل همچنان قابل مشاهده است. البته باید خاطرنشان کرد که برخلاف نسل گذشته خودروها، قسمت V شکل کرومی حذف شده است تا جلوپنجره به شکل یک ذوزنقه مشکی‌رنگ بزرگ جلوه کند. یکی دیگر از تغییرات ظاهری نسل جدید نیسان ایکس تریل، تغییر محل چراغ‌های این خودرو است. چراغ‌های روشنایی اصلی همانند بسیاری از خودروهای جدید به نواحی جانبی سپرها منتقل شده‌اند و چراغ‌های روی کاپوت در نقش دی‌لایت عمل می‌کنند.

نیسان ایکس تریل 2023

نمای جانبی نیسان ایکس تریل 2023، حد میانه‌‌ای از طراحی ساده و اسپرت را رعایت می‌کند. رینگ‌های 19 اینچی این خودرو نیز تناسب خوبی با ابعاد بدنه دارند. سقف خودرو و ستون C نیز مشکی رنگ هستند که تضاد جالبی را نسبت به سایر بخش‌های بدنه خودرو شکل داده‌اند. در قسمت عقب، از الگوهای طراحی مشابه نسل قبل استفاده شده است و تغییرات کمتری را در این بخش می‌توان دید. یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ بزرگ نیز زیر سپر قرار گرفته است تا ظاهر خودرو را جذاب‌تر از گذشته جلوه دهد.

مشخصات نیسان ایکس تریل 2023

نسل جدید نیسان ایکس تریل در ایران همانند نسخه قبلی آن، از پیشرانه چهارسیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد. انتخاب این پیشرانه برای واردات ایکس تریل به ایران، ضامن موفقیت آن خواهد بود. مشتریان ایرانی به خودروهایی با پیشرانه حجیم و تنفس طبیعی علاقه دارند، از این رو نیسان ایکس تریل را با موتور 2.5 لیتری دوست خواهند داشت. حداکثر راندمان پیشرانه ایکس تریل به 181 اسب‌بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. بدیهی است که موتورهای توربوشارژر راندمان بالاتری را نسبت به پیشرانه تنفس طبیعی ایکس تریل ارائه می‌دهند اما در این بین استهلاک کمتر و دوام بالاتر در اختیار پیشرانه نیسان خواهد بود.

نیسان ایکس تریل 2023

در بخش انتقال قدرت، از گیربکس CVT‌ اختصاصی نیسان موسوم به گیربکس ایکس ترونیک استفاده شده است. خوشبختانه سیستم انتقال قدرت ایکس تریل‌های وارداتی به صورت دو دیفرانسیل است، با این حال نباید انتظار آفرود را از این کراس‌اوور میان‌رده داشته باشید. سیستم تعلیق نیسان ایکس تریل در جلو از نوع بازوهای مستقل و در عقب از نوع مولتی لینک است. ترمزهای دیسکی در چهار چرخ نیز وظیفه کنترل سرعت خودرو را برعهده دارند. نیسان ایکس تریل با وجود عدم بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، خودروی پرمصرفی نیست و در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش 8.7 لیتر بنزین می‌سوزاند. مخزن سوخت این خودرو نیز 55 لیتر حجم دارد که می‌توان آن را قابل قبول دانست.

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل 2023

نام خودرو
نیسان ایکس تریل 2023
کشور سازنده
پرچم کشورژاپن
سال (طراحی)
2021
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2488 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت
181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
244 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده
xTronic CVT
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت
وزن
1696 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4681 طول - 1840 عرض - 1730 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2706 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین نیسان ایکس تریل 2023

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 10 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 55 لیتر
  • یورو 6
  • 183 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات نیسان ایکس تریل 2023

نیسان ایکس تریل به عنوان پرچمدار خودروهای وارداتی نیسان در ایران شناخته می‌شود، از این رو با سطح کاملی از امکانات و تجهیزات به دست مشتریان می‌رسد. نیسان ایکس تریل در بحث ایمنی عملکرد ایده آلی دارد و لیست کاملی از امکانات را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. علاوه برآن نسل چهارم نیسان ایکس تریل در تست تصادف موسسه اروپایی یورو انکپ موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

نیسان ایکس تریل 2023

امکانات ایمنی نیسان ایکس تریل شامل این موارد هستند: شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دستیارهای رانندگی هوشمند نیسان (کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، هشدار تعویض خط، سیستم هشدار برخورد از عقب و سیستم ترمز اضطراری)، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم ترمز کنترل لغزش سیستم هشدار عابر پیاده و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی. در بخش تجهیزات رفاهی نیز امکانات مطلوبی را در کابین ایکس تریل جدید خواهید یافت. سیستم صوتی Bose‌ به همراه نمایشگر 12.3 اینچی و 10 بلندگو، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو، تریم چرمی کابین، روف ریل، درب صندوق برقی، چراغ‌های تطبیق پذیر جلو، کلاستر دیجیتال، هدآپ دیسپلی، شارژر وایرلس و سقف پانوراما به همراه سانروف.

امکانات نیسان ایکس تریل 2023

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای (مجموعاً 6 کیسه هوا)
سیستم صوتی
سیستم صوتی Bose با صفحه نمایش 12.3 اینچی و 10 بلندگو
ترمز و پایداری
ABS - EBD - HDC - ESP - BAS - ASR - HAS - VDC
دیگر امکانات
دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خطوط، چراغ های تطبیق پذیر AFS، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، روکش چرمی صندلی ها، شیفتر پشت فرمان، دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، هدآپ دیسپلی، شارژ وایرلس، سقف پانوراما

رقبای نیسان ایکس تریل 2023 در بازار

نیسان ایکس تریل به عنوان پرچمدار خودروهای نیسان، کار راحتی را برای دستیابی به فروش بالا در ایران پیش رو ندارد. قیمت این خودرو به دلیل عوارض واردات سنگین، بیشتر از انتظار اولیه مشتریان خواهد بود. تنوع کراس‌اوورهای چینی نیز طی سال‌های ممنوعیت واردات به شدت افزایش یافته است و بسیاری از آن‌ها به انتخاب نخست مشتریان تبدیل شده‌اند. در نهایت واردات محدود نیز مانع دیگری برای فروش گسترده نیسان ایکس تریل در ایران خواهد بود.

نیسان ایکس تریل 2023

با این حال ایکس تریل در زمانی وارد بازار ایران شده است که رقبای اصلی آن هنوز به مرحله معرفی و عرضه نرسیده‌اند. نخستین رقیب جدی ایکس تریل تا به حال، کیا اسپورتیج است که توسط کوشا خودرو وارد بازار ایران می‌شود. دیگر رقیب وارداتی این خودرو،‌ سانگ یانگ تورس است که خودرویی قدرتمند به حساب می‌آید اما راهی طولانی برای رسیدن به دست مشتری ایرانی در پیش دارد. بنابراین تا زمان به ثمر رسیدن واردات خودرو، کراس‌اوورهای بزرگتر، قوی‌تر و لوکس‌تر چینی رقیب اصلی نیسان ایکس تریل خواهند بود.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

موتور نیسان ایکس تریل 2023 چیست؟

موتور نیسان ایکس تریل مدل 2023 وارداتی 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند 181 اسب بخار را تولید کند و گیربکس نصب شده روی آن xTronic CVT است

آیا نیسان ایکس تریل قابلیت آفرود دارد؟

نیسان ایکس تریل به قابلیت انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز است و می‌تواند در مسیرهای بیراهه راننده را همراهی کند. با این حال نباید انتظار آفرود کامل را از این خودرو داشته باشید، چرا که ایکس تریل شاسی مستقل ندارد.

آیا پیشرانه نیسان ایکس تریل به بنزین حساس است؟

نیسان ایکس تریل از پیشرانه تنفس طبیعی بهره می‌برد که حساسیت کمتری نسبت به کیفیت سوخت دارد. با این حال با توجه به استفاده از سیستم GDI بهتر است تا از سوخت باکیفیت برای پر کردن باک این خودرو استفاده کنید

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/29
نیسان ایکس تریل 2023 فوق العاده است، از تویوتا راو 4 به مراتب خودروی بهتری است ولی مشخص نیست با چه قیمتی به دست ما بیچاره میرسه!
1402/8/29
حالا شد یک خودروی وارداتی درست و حسابی
1402/8/29
چینی رقیب نیسان نمیشه
1402/8/29
احتمالا تک دف و موتور دو لیتری ؟!
1402/8/29
طراحی های جدید نیسان رو دوست دارم، فقط این گیربکس CVT رو نمی تونم بپذیرم
1402/8/30
این خودرو بهترین خودروی وارداتی هست تا الان
1402/9/1
با توجه به موتور حجیم و قوی و انتقال قدرت دو دیفرانسیل، به نظر میرسد بهترین خودروی وارداتی باشه
1402/9/14
نیسان ماشین های خوبی میزنه فقط ضعفش نسبت به بقیه ماشین ها مصرف بنزینش هست از قدیم تا الان ولی اتاق محکم و جون دار میزنه امنیت عالی