موضوعات داغ

حضور چری TJ-1 در جدیدترین کاتالوگ وزارت صنعت چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وزارت صنعت چین جدیدترین محصول چری یعنی کراس‌اوور TJ-1 را در پایگاه داده خود به ثبت رسانده است. چری TJ-1 یک شاسی بلند شهری سبک با قابلیت‌های آفرود است. این کراس‌اوور یکی از نسخه‌های مدل پایه T1EJ است که در حال حاضر به عنوان نسل آینده اومودا ۷ و مدل جدید تیگو5x نیز ظاهر شده است.

طبق تصاویر این کاتالوگ، دو نام جدید به این مدل اختصاص داده شده است. یکی از آن‌ها Real Me و دومی کمپر است. در عین حال، پایگاه داده این وزارت هیچ اشاره‌ای به نام‌های قبلی مطرح‌شده برای TJ-1 نکرده است. به احتمال زیاد، هر دو نام جدید نهایی نیستند و ممکن است این خودرو با نام دیگری عرضه شود.

براساس اطلاعات پایگاه داده این وزارت، این کراس‌اوور در دو نسخه با ظاهر متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از آن‌ها، با لوگوی کلاسیک و بیضی‌شکل چری روی جلوپنجره مشبک، به عنوان نسخه شهری طراحی شده است. نسخه دوم، با عبارت بزرگ چری روی جلوپنجره مشبک و سپرهای برجسته جلو و عقب، دارای قابلیت‌های آفرود است. در عین حال، ابعاد این کراس‌اوور بسته به ظاهر آن تغییر خواهد کرد. نسخه شهری دارای ابعاد ۱.۶۸*۱.۸۶*۴.۵ متر با فاصله محوری ۲.۶ متر و نسخه آفرود دارای ابعاد ۱.۶۸*۱.۹*۴.۵۴ متر و فاصله محوری مشابه است.

چری TJ-1

براساس کاتالوگ وزارت صنعت چین، چرخ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی، سقف پانورامیک و تریم دورنگ بین گلگیر جلو و درب جلو برای این کراس‌اوور قابل سفارش خواهد بود. این مدل زوایای حمله و فرار خوب ۲۰ و ۲۴ درجه خواهد داشت. TJ-1 از یک موتور ۱.۶ لیتریSQRF4J16C توربو با حداکثر توان ۱۹۷ اسب بخار بهره خواهد برد.

این وزارت نوع جعبه‌دنده این مدل را اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد TJ-1 از یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه استفاده خواهد کرد.

هر دو نسخه شهری و آفرود با سیستم تمام چرخ محرک نیز عرضه خواهند شد. وزن نسخه دیفرانسیل جلو ۱۴۸۴ کیلوگرم، حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف بنزین آن ۶.۹۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نسخه چهار چرخ محرک ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد، سرعت نهایی آن ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن ۷.۴۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

TJ-1 علاوه بر موتور درون‌سوز با پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. چری وعده داده است که این کراس‌اوور جدید را در تابستان به بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد