موضوعات داغ

سخنگوی وزارت صمت: افزایش قیمت خودروهای مونتاژی مجاز نیست

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که افزایش قیمت خودروهای مونتاژی نیازمند اعلام قیمت توسط شورای رقابت است. در صورتی که شرکتی اقدام به افزایش قیمت خودروها کرده باشد، باید هزینه‌ها را به حالت قبلی بازگرداند.

با اظهارات امید قالیباف، مشخص شد که در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو، بیش از 208 هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کرده‌اند و تحویل خودروی آنها به سال 1403 موکول شده است. این افراد در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه یکپارچه مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت بندی اقدام کرده‌اند.

در خصوص افزایش قیمت خودروهای مونتاژی، امید قالیباف اعلام کرد که هیچ گونه افزایش قیمت این خودروسازان مجاز نمی باشد. سازمان حمایت به این شرکت‌ها اعلام کرده است که تغییر در قیمت خودروها مجاز نیست و شورای رقابت نیز آنها را به عدم افزایش قیمت خودرو توصیه کرده است. به علاوه، تا زمانی که شورای رقابت قیمت‌ها را اعلام نکند، خودروسازان مونتاژی مجاز به افزایش قیمت نیستند.

قالیباف تأکید کرد که هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی منوط به اعلام قیمت توسط شورای رقابت است. در صورتی که شرکتی تصمیم به افزایش قیمت خودروها گرفته باشد، باید هزینه‌ها را به حالت قبلی بازگرداند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/12
حلا ما که به علت افرایش قیمت نتونستیم خودرو ثبت نامی را به علت افرایش قیمت هیچ اقدامی انجام بدیم باید چکار کنیم شرکت کرمان موتور هم پیام داده تا ۱۰ اردیبهشت فرصت پرداخت دارید وگر نه نوبتتون میسوزه
1402/2/13
با سلام
کی بالاخره مشخص میشه قیمت ماشین های مونتاژی چی میشه؟ افزایش پیدا کرده یا همون قیمت سابقه؟
الان که شرکت های مونتاژی فراخوان میدن با قیمت های جدید
مردم الان موندن چکار کنن
1402/2/13
آره افزایش قیمت ممنوع ولی وقتی ما اعلام کدیم مجاز میشه .بعد تازه مثل خودروهای داخلی هر دو هفته هم به بهانه مالیات و هزار کوفت دیگه گران میشه.