موضوعات داغ

تلاش برای شکستن رکورد سرعت با بلودهاند، جت زمینی بریتانیایی

عکس مطلب اول
کارگاه SSC از اجرای اولین آزمون پروژه جنجالی خود یعنی Bloodhound در اکتبر سال 2017 میلادی خبر داد. موشکی شبه خودرو که قرار است در این تاریخ رکورد سریع‌ترین سرعت زمینی را جابجا کند.
با توجه به جزییات گزارش شده، قرار است اولین تلاش برای رکورد زنی با چنین وسیله‌ای در بیابان‌های "هاک اسکین پان" آفریقای جنوبی صورت پذیرد.
موشک، اتومبیل یا جت؟! در واقع برای این پروژه کلاس خاصی تعریف نشده و شرکت سازنده از یک موتور جت بر روی یک موشک چرخ دار استفاده کرده و پروژه چندین ساله خود را در نهایت به سرانجام رسانده است. پیش از این و یا حتی پیش‌تر از سال 2011 میلادی، شرکت مذکور از کانسپت این محصول پرده برداری کرده بود و عنوان کرده که طی سال‌های آینده قصد دارد رکورد سرعت زمینی را به طور متفاوتی بشکند، تا اینکه در نهایت این شرکت انگلیسی از پروژه نهایی خود رونمایی کرد.
برخلاف ظاهر گول زننده این وسیله 13.5 متری، طبق گفته خود سازنده چندان تکنولوژی محیرالعقولی در این خودرو به کار گرفته نشده و اوج فن آوری آن در موتورهای آن و حالت آیرودینامیکی بدنه خلاصه می‌شود که همین‌ها خود از وسایل نقلیه و غیرنقلیه مختلف گرد هم آمده‌اند. به عنوان مثال اولین چیزی که در این اتومبیل جلب توجه می‌کند، موتور اصلی جت جنگنده یوروفایتر تایفون ساخته شده به دستان شرکت "موتورهای توربینی رولزرویس" با کد EJ200 است که طی یک آزمایش اولیه، توانسه حداکثر سرعتی 650 مایلی (1046 کیلومتر بر ساعتی) را به ثبت برساند.
علاوه بر این موتور جت، شرکت سازنده از یک پیشرانه استاندارد 5 لیتری 550 اسب بخاری جگوار هم استفاده کرده تا در مسیرهای کوتاه و جابه‌جایی‌ها و قرار گرفتن در موقعیت دلخواه و همچنین رسیدن به سرعت اولیه برای بکارگیری موتور جت، این جت زمینی را همراهی کند که در مجموع با اضافه کردن این قدرت 550 اسب بخاری بر روی قدرت تولیدی موتور جت، حداکثر قدرتی 133151 اسب بخاری، تاکید می‌کنیم، حداکثر قدرتی 133151 اسب بخاری (99291 کیلووات) بدست می‌آید که می‌تواند به راحتی این جت زمینی را در عرض تنها 55 ثانیه از صفر به سرعت 1000 مایل بر ساعت، یعنی چیز معادل 1609 کیلومتر بر ساعت برساند تا دیگر شرکت‌های خودروسازی ادعایی در ثبت رکورد سرعت زمینی نداشته باشند!

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/18
فکر نمی کنم از پراید وانت سریع تر باشه...هنوز مونده تا بتونن برای ما شاخ و شونه بکشن
1395/4/18
دم انگليس گرم عجب چيز خفني ساخته. ولي بعيد ميدونم سرعتش به پاي خروج انگليس و يا اخراج انگليس از اتحاديه اروپا برسه.😁😁😂😉🔚🔜🇬🇧