موضوعات داغ

AM-RB 001، شاهکاری تکنولوژیک آستون مارتین و ردبول

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی استون مارتین با همکاری ردبول به طراحی و توسعه یک اثر هنری سریع روی آورده است! اثری که اگر قابلیت حرکت پیدا کند، تبدیل به یکی از شگفتی‌های صنعت خودروهای خواهد شد که می‌تواند چالشی بزرگ برای ماشین‌های LMP1 مدرن (پروتوتایپ لمانز) باشد.
علامندان فوق العاده ثروتمند برای داشتن چنین خودرو باید تا سال 2018 میلادی صبر کنند، ولی قبل از آن باید سریع نسبت به رزرو این خودرو اقدام کنند، زیرا استون مارتین برای ساخت این خودرو تیراژ محدود 99 الی 150 دستگاهی را در نظر گرفته که 25 نمونه از آن مخصوص برای مسابقات ساخته خواهند شد.

سوپر اسپرت مشترک آستون مارتین و ردبول


خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید، با کد اختصاصی AM-RB 001 شناخته می‌شود که نام گذاری آن ترکیبی از استون مارتین و ردبول است و برای طراحی و توسعه آن، رئیس بخش فنی ردبول یعنی "آدریان نِوی"، مدیر ارشد بخش خلاقیت استون مارتین یعنی "مارک رایشمن و مدیر ارشد عملیات ویژه استون مارتین یعنی "دیوید کینگ" بر روی این پروژه نظارت داشته‌اند تا در نهایت طرحی خیره کننده همچون AM-RB 001 خلق شود.
براساس جزییات حاصله از این طرح، شرکت خودروسازی استون مارتین و ردبول با وعده عملکرد انقلابی، از یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی به صورت موتورمیانی استفاده شده که با حجم 7 لیتری خود می‌تواند حداکثر قدرتی 820 اسب بخاری تولید کند. این دو شرکت از عملکرد این نیرو در خروجی صحبتی نکرده‌اند، ولی گفتنی است که با استفاده از مواد سبک وزن در ساخت این اتومبیل، وزنی 820 کیلوگرمی بدست آمده تا نسبت وزن به قدرت این خودرو با یکدیگر برابر شود، یعنی هر اسب بخار برای حرکت دادن 1 کیلوگرم از وزن این خودرو.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/19
رد بول عجب شركت عظمتيه آفرين آفرين ادرنالين خونم رفت بالا . ولي آستون ...😢😐😐😐