موضوعات داغ

برنامه جیلی برای همکاری با بم خودرو و حضور در بازار خودرو ایران

عکس مطلب اول
شرکت بم خودرو از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو که به دلیل تحریم های بین المللی از ادامه تولید بازمانده بود، با تولید محصولات جیلی چینی به عرصه تولید خودروی سواری بازگشت. نام فولکس واگن آلمانی، نخستین بار در بازار ایران با شرکت خودروسازان بم گره خورد و مونتاژ خودروی «گل» حاصل همین مشارکت بود. درحالی که افق ها برای توسعه محصولات این آلمانی محبوب در ایران روشن بود اما، ابرهای تحریم نه تنها افق های این همکاری را تیره کرد، بلکه در فعالیت بم خودرو نیز وقفه ایجاد کرد. حالا رضا ظروفیان، مدیر بازاریابی و فروش این شرکت، در حاشیه رونمایی از محصول آینده جیلی در ایران به «فرصت امروز» می گوید که بم خودرو با برنامه ریزی برای همکاری های بلند مدت با جیلی به عرصه تولید بازگشته است.
- سال ها بود که بم خودرو در حالت سکون به سر می برد، حالا دوباره می خواهید که فعالیت خود را آغاز کنید، آیا برای ادامه فعالیت خود برنامه بلند مدتی دارید؟
+ هر کاری که ما در صنایع آغاز کردیم، هدف بلند مدت داشته است. ما هیچ وقت قصد نداشتیم همکاری خود را با فولکس واگن قطع کنیم، اما تحریم ها و جبر زمانه موجب معلق شدن این همکاری شد. حالا با جیلی فعالیت خود را مجددا شروع کردیم.
- چرا جیلی؟
+ ما این اطمینان را داریم که در همکاری با جیلی محصولات با کیفیت را وارد ایران می کنیم و آن را تولید خواهیم کرد. همچنین در این همکاری ما از تکنولوژی روز دنیا بهره مند خواهیم شد و اهداف بلند مدت برای سرمایه گذاری های مشترک داریم و امیدواریم سایر شرایط به نحو احسن پیش رود تا موجب توفیق ما شود.
- برنامه توسعه محصول شما چگونه بوده و عمق ساخت داخل هر کدام از این محصولات چقدر خواهد بود؟
+در دوره ای پنج ساله، چهار محصول در سبد محصولات ما وجود خواهد داشت. درباره ساخت داخل هم ما تابع قوانین کشور هستیم.
- اکنون شما دو محصول را در این نمایشگاه رونمایی کردید. هر کدام از این محصولات چقدر عمق ساخت داخل دارند؟
+ در محصول GC6 اکنون به 20 درصد ساخت داخل رسیده ایم که برای یک سال آینده به 30 درصد خواهد رسید، اما برای محصول شاسی بلند NL-3 هنوز برنامه تولیدی ریخته نشده و صرفا در حال بازارسنجی هستیم تا وارد فاز تولیدی آن شویم.
-خودروی GC6 با چه قیمتی و چه زمانی به بازار ارائه می شود؟
+ قیمت دنده اتومات این محصول بین 45 تا 49 میلیون تومان و دنده معمولی بین 41 تا 43 میلیون تومان خواهد بود. خط تولید این محصول آماده است و انتظار داریم تا مهرماه این محصول به دست مشتری برسد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/25
بی سلیقه ها میتونستید با شرکت فولکس واگن چین مذاکره و یکی از محصولاتش را برای تولید انتخاب کنید جیلی بی ریخت و زشت هم شد ماشین؟
1395/4/25
واقعا با شما نوابغ چه نظریاتی را می خوانیم. عقل هیچکس نرسید!
1395/4/25
سلام
اون طور خودرو بانک قبلا گفته قراره gc6 متور 1.5 لیتری داشته باشه و با وجود ظاهر خارجی نامطلوب قیمت نسبتا زیاد
اما nl3 طبق گفته ها قرار با متور 1.8لیتری تورو 184 اسب بخاری چهار چرخ محرک اتومات بیاد باقیمت 100-115 در کنار موتور مطلوب ظاهر زیبا که شبیه خودروهای ژاپنی و طراحی داخلی شبیه اروپایی است احتمالا فروش عالیه خواهد داشت
1395/4/25
اصلا تصور نکن فروش پیدا میکنه. هیچ کس برای یه چینی بالای 100تومن پول نمیده. برادر مزدا3 مدل 2016 بزودی در ایران با قیمت 120 مونتاژ میشه. چینی چه صیغه ای هست. بیشتر فکر کنیم و نظر بدیم.
1395/4/26
رامتين عزيز الان تيگو 5 با قيمت نزديك 95 تومن داره خريد و فروش ميشه طرفداراي زيادي هم داره پس شك نكن اگه كيفيتش مناسب باشه فروش خوبي خواهد داشت
1395/4/25
عجب گيري كرديم ي مشت محصول مشترك بروس لي و چارلي چاپلين با قيمت ماشينهاي معتبر آلماني به مرد قالب ميكنن ي آبم روش. متاسفم