موضوعات داغ

175هزار خودروی میتسوبیشی در صف فراخوان

عکس مطلب اول
میتسوبیشی از وجود مشکل در بازوی کنترل چرخ بیش از 175 هزار خودروی خود خبر داد. بازوی کنترل چرخ که عموما در داخل کشور با نام مستعار "سگدست" شناخته می‌شود، قطعه‌ای تقریبا مثلثی شکل است که چرخ‌ها را به سیستم تعلیق و بدنه متصل می‌کند، حال این قطعه حیاتی به تازگی برای کمپانی خودروسازی میتسوبیشی مشکل ساز شده، ولی خوشبختانه تاکنون هیچگونه صدماتی ناشی از این مشکل گزارش نشده است.
به طور دقیق‌تر، میتسوبیشی حدود 174 هزار و 382 مدل خودروی مختلف از جمله میتسوبیشی اوتلاندر از سال 2007 تا سال 2013 میلادی، میتسوبیشی لنسر از سال 2002 تا سال 2007 میلادی، میتسوبیشی لنسر اوولوشن از سال 2003 تا سال 2006 میلادی، اوتلاندر 2003 تا 2006 و در نهایت لنسر واگن مدل 2004 را در لیست خودروهای مشکل‌دار خود گنجانده است که در تمامی آن‌ها یک نقص مشترک گزارش شده است.
براساس اطلاعات بدست آمده، سگدست‌های بکار رفته بر روی خودروهای ذکر شده از جنس نامطلوب یا به روش‌های نامناسب ساخته شده‌اند که در مکان‌های سرد سیر و یا در فصول سرد سال، دچار مشکل خوردگی شده و بعضا شکسته می‌شوند. تاکنون گزارشات زیادی از این خرابی به غیر از بازار گسترده جهانی، در ایالت‌های مختلف آمریکایی از جمله کانکتیکات، دلاور، ایلینوی، ایندیانا، آیووا، کنتاکی، مین، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مینه سوتا، میسوری، نیوهمشایر، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، رودآیلند، ورمونت، ویرجینیا، ویرجینیای غربی، ویسکانسین و ناحیه کلمبیا به دست میتسوبیشی رسیده است.
در ماه می 2014 هم علت شکسته شدن سگدست یک دستگاه میتسوبیشی اوتلاندر 2008، خوردگی بیش از حد عضو مربوطه بر اثر رانندگی در فصول سرد سال و جذب رطوبت از سطح جاده و یا بارندگی‌ها بود که به مرور زمان باعث خوردگی و در نهایت شکستن شدن آن شده بود.
در آخر هم شرکت خوردوسازی میتسوبیشی به نمایندگی‌‌های خود ابلاغ کرده است تا در صورت نیاز بازرسی‌های لازم را انجام دهند و در صورت وجود مشکل، نسبت به رفع آن یا با آب بندی قطعه و یا با تعویض آن اقدام کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/2
آخ آخ آخ من عاشق آون مدل لنسر تو عکسم یعنی از بچگیم عاشقش بودم، یعنی حاضرم داروندارمو بدم یکدونه از آون لنسر ها بهم بدن
1395/5/2
افرین به ژاپن که ماشین سال ۲۰۰۴ فراخوان میده
1395/5/7
با نام مستعار سگدست



خیلی خوب بود