موضوعات داغ

آستون مارتین ونکیوش زاگاتو رودستر شد

عکس مطلب اول
در ماه می امسال، آستون مارتین با همکاری استودیو طراحی ایتالیا یعنی "زاگاتو" در جریان فستیوال "کانکورسا دی الگانزا ویلا دی استا"، نسخه‌ای خاص و پرزرق و برق از استون مارتین ونکیوش معرفی کرد. حال در رویداد خودرویی Pebble Beach واقع در مونتری کالیفرنیا، این کمپانی نسخه‌ای رودستر از ونکویش زاگاتو را معرفی کرده و برای شناخت بهتر آن، یک پسوند جدید تحت عنوان "ولانته" به انتهای نام آن اضافه کرده است.
زاگاتو که معمولا نام آن را برروی برخی از خودروها می‌بینید، در واقع یک شرکت و استودیو طراحی مستقل و مرکز طراحی ایتالیاست که در شمال غرب میلان واقع شده است. این شرکت ساختمانی به مساحت 23 هزار متر مربع دارد که تنها 11 هزار متر مربع آن در حال استفاده است. زاگاتو برای اولین بار در سال 1919 میلادی توسط "یوگو زاگاتو" تاسیس شد و کار حرفه‌ای خود در زمینه طراحی و توسعه خودروهای خاص را از سال 1922 بر روی فیات 501 آغاز کرد. از جمله فیات 501، می‌توان خودروهای زیادی از جمله لانسیا، آلفارومئو، فیات، مازراتی، فراری، جگوار، استون مارتین، لامبورگینی، شلبی، ولوو، کادیلاک، نیسان، تویوتا، اسپایکر، بنتلی و بی.ام.و را نام برد که با یک طراحی اختصاصی و جهش یافته در بازار حضور پیدا می‌کردند. علاوه بر این‌ها، طرح‌های خاص و اختصاصی زیادی هم از سوی این شرکت طراحیو به ثبت رسیده است.
این مدل از ونکیوش و مدل کوپه از آن، مراحل طراحی خود را در میلان ایتالیا و در زیر دستان زاگاتو گذرانده و سپس در بریتانیا، مراحل مهندسی و توسعه آن توسط استون مارتین دنبال شده است. علاوه بر این، در ساخت بدنه خودرو به طور گسترده‌ از قطعات فیبرکربنی استفاده شده تا هم به کاهش وزن خودرو کمک شده باشد و هم چهره‌ای تهاجمی‌تر بدست آید. در کنار آن هم بامپر نسبتا بزرگ فیبرکربنی در زیر سپر جلو، رکاب‌های فیبرکربنی و یک دیفیوزر بزرگ و گسترده فیبرکربنی را بر روی مجموعه سپر عقب نصب کرده‌اند تا در اسپرت سازی خودرو هم مسمرثمر واقع شده باشند. حال آنکه سقف متحرک هم به خودرو اضافه شده تا دیگر در جذابیت آن شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد.
موتور بکار رفته بر روی استون مارتین ونکویش زاگاتو ولانته نیز همانند نسخه کوپه، پیشرانه 5.9 لیتری 12 سیلندر برگرفته از مدل استاندارد ونکویش است که حالا حداکثر قدرت تولیدی آن از 568 اسب بخار به 592 اسب بخار افزایش پیدا کرده است تا شاهد شتاب صفر تا صد حدود 3.8 ثانیه‌ای این خودرو فوق العاده زیبا باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد