موضوعات داغ

رکورد طولانی ترین پرش دنیا توسط وانت ردبول شکسته شد + فیلم

عکس مطلب اول
تماشای وسایل نقلیه‌ای که می‌خواهند رکوردهای جهانی را جابجا کنند، همیشه شگفت انگیز است، بخصوص اینکه بخواهند با پرش از روی موانع، رکورد آن را جابجا کنند. حال ردبول با وانت مسابقه‌ای خود موسوم به "ترک ریس"، توانسته رکورد جهانی پرش را جابجا کند.
با توجه به فیلمی که در انتهای مطلب برای شما خوانندگان همیشگی خودروبانک بارگذاری شده است، خواهید دید که وانت مسابقه‌ای ردبول با نام "PRO2" به رانندگی "برایس منزیس" در یک تلاش قابل تقدیر، موفق به پرش از روی "شهر ارواح" در نیومکزیکو می‌شود تا با طولی 115.64 متری، بتواند رکورد پرش گینس با چنین خودروهایی را جابجا کند.
برایس منزیس به همراه تیم ردبول، حدود 3 سال برای ثبت یک رکورد جهانی جدید در گینس، مشغول برنامه ریزی و تجزیه تحلیل بوده‌اند و در این مدت 3 ساله، سیستم تعلیقی کامل را برای ماشین PRO2 توسعه دادند تا در هنگام فرود مشکلی برای سیستم تعلیق و چرخ‌ها بوجود نیاید. البته قرار بود خیلی قبل‌تر از این‌ها جابجایی رکورد توسط برایس منزیس صورت پذیرد، ولی چند روز قبل از آن، در یک سانحه تصادف شانه برایس منزیس شکسته شد تا ثبت رکورد جدید چند ماه به تاخیر بیافتد.
پیش از برایس منزیس، رکورد پرش با طول 110 متری در دستان راننده رالی "گرلن چیچریت" بود و پیش از آن هم رکورد پرش با طول 101.2 متری، به نام "تنر فوست" ( یکی از مجریان فعلی تخت گاز آمریکایی ) ثبت شده بود، ولی حالا این رکورد با طولی 115.64 متری به نام "برایس منزیس" به ثبت رسیده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد