موضوعات داغ

استون مارتین DB11 رودستر با 600 اسب بخار قدرت در راه است

عکس مطلب اول
در نمایشگاه ژنو (اوایل سال جاری میلادی) بود که شرکت خودروسازی استون مارتین جانشین DB9 را با نام خانوادگی DB، ولی با کد 11 معرفی کرد تا از اواخر سال جاری میلادی پرچم سری DB را بدست بگیرد، حال این شرکت خودروسازی با انتشار تصاویری محدود، تولید وعرضه استون مارتین DB11 رودستر را با لقب جدید "ولانته (Volante)" تایید کرده و قرار است از سال 2018 میلادی روانه بازار شود.
درست همانند نسخه کوپه، شرکت خودروسازی استون مارتین بر روی این سری از DB، از پیشرانه‌ای توربوشارژر 5.2 لیتری BiTurbo استفاده کرده که با تعداد 12تایی سیلندرهای خود می‌تواند حداکثر قدرتی 600 اسب بخاری (447 کیلووات) و گشتاوری 700 نیوتن متری تولید کند که در دورهای 6500 دور بر دقیقه و 1500 دور بر دقیقه بدست می‌‌آید. با انتقال این قدرت و گشتاور تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک ZF (مجهز به پدال‌های تعویض دنده دسته) به دیفرانسیل لغزش محدود خودرو هم می‌توان شاهد شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعتی بود.
البته عملکرد ذکر شده برای نسخه کوپه DB11 است و هنوز نسخه رودستر به طور رسمی معرفی نشده و تصاویر آن حکم یک پیش نمایش را دارند، ولی قطعا با وزن افزایش یافته و سقفی متحرک، می‌توان سقف سرعت را بر روی 315 کیلومتر بر ساعت و همچنین شتاب آن را بر روی 4.1 ثانیه پیش بینی کرد.
باتوجه به طراحی استون مارتین DB11 کوپه، در بعضی قسمت‌ها همچون طراحی گلگیرهای جلو از طراحی استون مارتین "ولکان" الگوبرداری شده و در عقب کابین شاهد اسپویلری متحرک هستیم که به آن "آیرو بلید" یعنی "شمشیر آیرودینامیکی" لقب داده شده که با افزایش سرعت باز می‌شود. این خصوصیات درنسخه رودستر هم دیده می‌شود، با این تفاوت که حالا سقفی متحرک بر سر استون مارتین DB11 کشیده شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/3
بهترين ماشين جهان از نظر خود سازندگان انگليسي .