موضوعات داغ

فضای پارک مخصوص بانوان در چین

عکس مطلب اول
نهادهای دولتی چین در شهر شنیانگ تصمیم گرفته اند تا مشکل پارک کردن بانوان را با قرار دادن فضای پارکینگ بیشتر در اختیار آنها حل کنند. البته چنین کاری ممکن است در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان نوعی از تبعیض جنسی شناخته شود اما در چین اینگونه نیست.
راه حلی که مسئولان این شهر برای حل مشکل پارکینگ بانوان یافته اند این است که فضای پارکی در اندازه ی ۷.۲ متر در ۳.۵ متر را در اختیار خانم ها قرار دهند و این در حالی است که یک فضای پارک استاندارد دارای ابعادی به اندازه‌ی ۶ در ۲.۵ متر است. این جا پارک های مخصوص بانوان همچنین به رنگ صورتی رنگ آمیزی شده اند و داخل انها نیز نشانی به زبان چینی به چشم می خورد که ترجمه ی آن فرشته یا الهه است.
تا کنون ۱۰ عدد از این نوع فضاهای پارکینگ برای بانوان در شهر شنیانگ در نظر گرفته شده اند و هزینه ی پارک در آنها نیز فرقی با یک جای پارک معمولی ندارد. همچنین دوربین هایی در حال مراقبت از این فضاها هستند تا یک مرد نتواند در آنها پارک کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/19
فکر خوبی کردن و ما هم باید ازش استفاده کنیم البته به نظرم باید این ایده بسطش بدیم و حتی خیابون مخصوص درست کنیم با این کار 50% حوادث کم میشه اگه مینی بوس ها و وانت ها و بعضی از راننده تاکسیا به این خیابونای مخصوص ببریم حوادث رانندگی ب 0 میرسه . با تشکر

البته ی سری از این پراید ها هم هستم ک کل ماشین بتونه است و چیزی برای از دست دادن نداره اینارم باید از بقیه جدا کنن