موضوعات داغ

ثبت آگهی فروش تانک در سایت eBay !

عکس مطلب اول
درست است که eBay به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وبسایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی جهان شناخته می‌شود و بیشتر اوقات هم می‌توان چیزهای عجیب و غریب داخل آن پیدا کرد، ولی دیگر فروش یک دستگاه تانک " M47 پاتن " متعلق به سال 1965 میلادی می‌تواند اوج یک آگهی عجیب و غریب در فروشگاه eBay باشد!
هرچند این تانک قدیمی دیگر کاربردی نیست و زیر و بم آن نابود شده است، ولی آگهی فروش آن به قیمت پایه 65 هزار دلار بر روی سایت eBay ثبت شده است که با چنین هزینه‌ای می‌توان یک دستگاه خودروی M3 سالم و نو خریداری کرد و در سطح خیابان با آن رانندگی کرد و لذت برد تا اینکه هزینه‌ای 65 هزار دلاری خرج چند تن آهن پاره شود که معلوم قابلیت احیا شدن داشته باشد یا خیر.
گفته شده که این تانک در کارخانه تانک سازی دیترویت ساخته شده است و به همراه 2480 دستگاه تانک دیگر، از اواسط دهه 60 میلادی به ارتش ایتالیا اجاره داده شده‌اند که تا سال 1980 میلادی به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
تا موعد بازنشستگی این نوع تانک، شرکت سازنده تنها 9000 نمونه از آن تولید کرد و در سطح بین المللی مورد استفاده قرار داد و یا برخی از آنان را در اختیار سایر کشورهای هم پیمان قرار داد تا به صورت عملیاتی درون ارتش خود استفاده کنند.
تانک آگهی شده در سایت eBay هم توسط یک کلکسیونر و در سال 1989 میلادی خریداری شده بود تا به احیا و نگهداری از آن بپردازد، ولی این تانک هیچگاه احیا نشد تا امروز به چنین حال و روزی در بیاید، ولی نکته قابل توجه این تانک می‌تواند حفظ 90 تا 95 درصد از قطعات اصلی آن باشد که پیشرانه محرک اصلی 5B، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سالم و تمیز این تانک به شمار می‌رود که از روی بدنه برداشته شده و به صورت جداگانه نگهداری می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/5
چند سال پیش هم در یکی از شهرهای خوستان،تانک دوره جنگ را در زمین کشاورزی نگه داشته و دورش دیوار کشیده بودند. تا پیش از لو رفتن ، مرتب هم روشن اش می کردند تا سرحال باشد.
1399/12/14
آفرین من اونجا سربازی بودم این موضوع رو شنیده بودم