موضوعات داغ

آخرین دود بازی امسال، گزارش آخرین مسابقه دریفت + فیلم

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
گزارش خودروبانک از آخرین مسابقه فرمولا دریفت
ششمین راند از مسابقات قهرمانی فرمولا دریفت کشور نیز با تمام حواشی و اتفاقات خاص خود به پایان رسید. مسابقه‌ای که در آن باز هم برخی از شرکت کنندگان به نحوه داوری ایرادهای فراوانی گرفتند. طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری قرار بود ششمین راند از مسابقات فرمولا دریفت رأس ساعت 10 در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود و همانند گذشته خودروبانک در پیست آزادی حاضر بود تا گزارش کاملی را برای شما آماده کند. اما مثل همیشه تأخیر یک ساعته در برگزاری مسابقه چاشنی اضافه برنامه بود.

ورود خودروها به آخرین راند مسابقه دریفت کشور

ورود خودروها به آخرین راند مسابقه دریفت کشور

خودروی مارشال وارد پیست شد و پشت سر آن 10 شرکت کننده با خودروهایشان وارد شدند. از آنجایی که مسیر مسابقه در هر راند تغییر می کند شرکت کنندگان به آرامی یک دور دیگر را پشت سرهم طی کردند. در آخر همه روبروی جایگاه تماشاچیان توقف کردند تا مراسم اغازین مسابقه انجام شود.

10 شرکت کننده
در این مسابقه تنها 10 شرکت کننده حضور داشتند. دلیل کم شدند تعداد شرکت کنندگان، عدم استقبال از مسابقات دریفت نیست. بلکه برخی از خودروها بخاطر آماده نشدن برای حضور در مسابقه نتوانستند در این راند حضور پیدا کنند. شرکت کنندگان این مسابقه از استان های البرز، اهواز، هرمزگان (منطقه آزاد تجاری کیش) و تهران حضور داشتند.

اهواز پرچم دار دریفت شد
مسابقات دریفت به خاطر سبک و نوع رانندگی طرفداران بسیار زیادی دارند. طرفدارانی که خودشان هم دوست دارند با خودورهای خود چنین حرکاتی انجام دهند. این که راننده باید تمام حواسش را به مسیر پیش رو و پیچ‌های تند و بلند باشد به خوبی هیجان این سبک از مسابقات را بیان می‌کند. در دور قبلی پدرام حقیقی توانست برروی سکوی اول قرار بگیرد. اما در این مسابقه طبق گفته وی: بخاطر اشتباه داوری در اعلام نتایج اولیه وی آنطور که باید نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

مسابقه دریفت کشوری

مسابقه دریفت کشوری

در این مسابقه عملکرد شرکت کنندگان بهبود چشمگیری پیدا کرده بود. تیم‌ها با حضور اسپانسرهای مختلف حضور قدرتمندتری نسبت به راندهای ابتدایی داشته اند. حضور برندهای مختلف برای اسپانسرینگ در این مسابقات به نوعی باعث افزایش انگیزه میان تیم‌ها و بالارفتن کیفیت مسابقه خواهد شد.
در ششمین راند از مسابقات فرمولا دریفت قهرمانی کشور رقابت پایانی بین شهاب پیشانیدار، رضا فهیم، رضا گله دار و علی عسگری بود. در این مسابقه رقابت سختی بین شهاب پیشانیدار و رضا فهیم برای کسب مقام اول و دومی صورت گرفت. رقابت این دو ورزشکار به قدری هیجان انگیز و سخت بود که تیم داوری دو بار درخواست One more Time یا رقابت مجدد را برای این دو شرکت کننده اجرا کردند. در آخر این شهاب پیشانیدار بود که توانست امتیاز بیشتری از تیم داوری کسب کند و در جایگاه اول راند ششم مسابقات فرمولا دریفت قرار بگیرد. رضا فهیم که عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت برروی سکوی دوم ایستاد. رضا گله دار نیز جایگاه سوم این رقابت را به خود اختصاص داد.

آخرین راند فرمولا دریفت سال 95

آخرین راند فرمولا دریفت سال 95

همچنین درپایان این مسابقه کاپ اخلاق به رضا فهیم از منطقه آزادی کیش تعلق گرفت. راننده با تجربه و قدیمی رشته دریفت که شاگردان با استعداد و متعددی را در این رشته به میادین رقابت فرستاده است.
با توجه به امتیازات کسب شده از سوی شرکت کنندگان در مجموع شش راند برگزار شده، شهاب پیشانیدار به عنوان قهرمان سال مسابقات فرمولا دریفت معرفی شد و کاپ قهرمانی نیز توسط اقای صیدانلو، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور به وی اهدا شد. با این قهرمانی توسط پیشانیدار، اهوازی‌ها به نوعی پرچم‌دار مسابقات دریفت شناخته می‌شوند.
در زیر می توانید فیلم کوتاهی از رقابت دیروز به همراه عکس هایی که در قسمت گالری توسط خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/8
رضا فهیم؟؟؟؟؟ اخلاق؟؟؟؟ شیب؟؟؟؟ بام؟؟؟؟ بدون حاشیه؟؟؟؟؟😞