موضوعات داغ

هیوندای سوناتا فیس لیفت چنین شکلی دارد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت‌های بزرگ خودروسازی همیشه وقتی می‌خواهند پیش نمایشی از محصولاتشان ارائه کنند، بخشی از طراحی ظاهری خودروی جدیدشان مثل چراغ‌های پیشانی و یا جلوپنجره ماشینشان را جدا کرده و به عنوان یک پیش نمایش منتشر می‌کنند و یا اینکه در پس زمینه‌ای کاملا مشکی، خطوطی نزدیک به طراحی کلی اتومبیل ترسیم می‌کنند تا تصویری اولیه در ذهن مخاطب نقش ببند، حال شرکت خودروسازی هیوندای هم پیش از معرفی رسمی "فیس لیفت هیوندای سوناتا" اقدام به انتشار تصاویری پیش نمایش کرده است، ولی این تصاویر همان طرح‌های کشیده شده بر روی کاغذ است که بدون هیچگونه ابهام و مخفی کاری، یک نمای کلی از اتومبیل را به نمایش گذاشته است.
باتوجه به تصاویر ارائه شده، علاوه بر نسخه اصلی هیوندای سوناتا که حالا فیس لیفت شده است، می‌توان در کنار مدل اصلی نسخه‌ای اسپرت با لقب "توربو" را هم مشاهده کرد که دارای چهره‌ای تهاجمی‌تر و قطعا دارای پیشرانه‌ای قوی‌تر از مدل استاندارد خواهد بود که فعلا هیچگونه اطلاعاتی رسمی از آن در دسترس نیست، ولی طراحی ظاهری آن به وضوح قابل مشاهده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
درست مثل محصولات نسل جدید هیوندای، فیس لیفت‌های سوناتا هم از طراحی نسل جدید شرکت خودروسازی هیوندای سود می‌برند که هر دو مدل به چلوپنجره‌ای شش ضلعی بزرگ، چراغ‌های پیشانی اخم کرده، ورودی‌های اطراف سپر و بدنه‌ای عضلانی مجهز شده‌اند، ولی بر روی مدل توربو می‌توان چراغ‌های پیشانی تاریک‌تر، ورودی‌های بزرگ‌تری در اطراف سپر، جلوپنجره مشکی رنگ، دیفیوزری آیرودینامیکی در زیر سپر عقب، چراغ‌های خطر تاریک‌تر و در آخر هم خروجی‌های اگزوزی اسپرت را مشاهده کرد که همسو با خصوصیات تعریف شده برای آن، ظاهری اسپرت و جذاب برای سوناتا به همراه داشته است.

سوناتا فیس لیفت

سوناتا فیس لیفت


درآخر هم می‌توان گفت که قوی‌ترین مدل استاندارد از هیوندای سوناتا به پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر مجهز شده است که می‌تواند حداکثر قدرتی 245 اسب بخاری تولید کند و از طریق جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به سمت چرخ‌های جلو هدایت کند، حال انتظار می‌رود برای مدل‌های فیس لیفت بخصوص برای مدل هیوندای سوناتا توربو از پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرتی 260 اسب بخاری استفاده شود. هرچند باید به این مورد اشاره داشت که تصاویر مذکور در قالب یک پیش نمایش منتشر شده‌اند و جزییات فنی همراه آنان ارائه نشده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/10
جلوش شبیه لیفان 820 داره میشه وعقبش بی شباهت به تویوتا پریوس نیست .البته پریوس چراغهای عقبش عمودیه وسوناتا افقی . ولی زاویه های تیز عقبش منو یاد پریوس میندازه. البته تو لکسوس سری آی اس هم این خطوط تیز را میبینیم.
1395/12/11
دوست عزیز، یعنی شما فقط گیر دادید ببینید که ایم ماشین کجاهاش از رو چه ماشینی کپی شده!!! اولا که می فرمایید جلوش کپی لیفان 820 هست، باید خدمتتون عرض کنم که قضیه کاملا برعکسه، یعنی لیفان از روی این ماشین کپی کرده، چون لیفان 820 زمانی معرفی شد که این مدل سوناتا اومده بود!!! بعدش می شه بفرمایید این ماشین دقیقا کجاش شبیه پریوس و لکسوس آی اس هست؟!؟! چون من که هیچ شباهتی نمی بینم!!!
1395/12/11
خخخ..کشته مرده این تصورات ذهنیتم...چقدر خلاق...همین راهو بگیر تا ته برو...آخرش احتمالا بکی بی ام دبلیو m6 از لیفان820کپی کرده....یا مثلا لوازم کیا موتورز رو جیلی تامین میکنه
1395/12/14
بهتره بگی جلوش رو از دنا فیس لیفت کپی کرده و عقبش رو از نیسان گاوی الهام گرفته.در کل آرگونومی قابل قبولی داره.
1395/12/11
ای کاش نظر نمی دادی