موضوعات داغ

فراری یا پورشه؟ مسئله این است!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در صنعت خودروسازی معمولا انقلاب‌های بزرگ از سطوح پایین شکل می‌گیرد. مثلا ماشین‌های الکتریکی در قالب اتومبیل‌های کوچک شکل گرفتند و پس از گذشت چند سال به خودروهای بزرگی همچون "ریماک کانسپت- وان" رسیده‌اند. حال این موضوع در رابطه با ماشین‌های هیبریدی هم صدق می‌کند و اول از همه کمپانی خودروسازی تویوتا بود که با معرفی و عرضه خودروی پریوس در بازارهای جهانی، توانست سیستم محرک هیبریدی را به حد اعلای خود برساند تا اینکه هم اکنون شاهد تولید هایپرکارهای بزرگی در صنعت خودروسازی با سیستم محرک هیبریدی هستیم، تاجایی که حتی بوگاتی هم به تولید یک نمونه شیرون با سیستم محرک هیبریدی ابراز علاقه نشان داده است. ولی اگر همین الان نگاهی در تاریخچه صنعت خودروسازی بیاندازید، می‌توانید از لابه لای محصولات فراری و پورشه هایپرکارهای هیبریدی استخراج کنید.

پورشه 918

پورشه 918


دو خودروی فراری لافراری و همچنین پورشه 918، بدون شک برترین محصولات صنعت خودروسازی به شمار می‌روند که نهایت استفاده از سیستم‌های نوین را در آنان شاهد هستیم، ولی خب بزرگ‌ترین مشکلی که سد راه مشتریان قرار گرفته است، تولید محدود این دو اتومبیل خواهد بود که تا الان تمامی آنان به فروش رسیده است، اما خبری خوب برای مشتریان میلیاردر این است که اخیرا حراجی "RM ساتبی" دو مدل خودروی پورشه 918 و فراری لافراری را تهیه کرده و می‌خواهد در دور جدید حراجی‌های "Concorso d'Eleganza Villa d'Este" آن‌ها را در مزایده قرار دهد.
اول از همه فراری لافراری یکی از تنها 499 نمونه ساخته شده است که با سنت "روسو کورسا" آراسته شده و تاریخ تولید آن هم به سال 2014 میلادی برمی‌گردد که در این سه سال به نظر بیشتر کلکسیونی نگه داشته شده و تنها کارکردی 112مایلی داشته است. پورشه 918 هم یکی از نادرترین محصولات پورشه به شمار می‌رود که یک رنگ خاص "آبی" بر روی بدنه آن نقاشی شده و همچنین به پکیج Weissach مجهز شده است، ولی برخلاف فراری لافراری بر روی صفحه کیلومتر آن می‌تواند کارکرد 6800 مایلی را مشاهده کرد که به تازگی لنت ترمز و لاستیک‌های آن سرویس شده است.

فراری لافراری

فراری لافراری


تا الان در رابطه با قیمت این دو محصول صحبتی نشده، ولی سال گذشته یک دستگاه خودروی پورشه 918 با پکیج Weissachبه قیمت حدودا 1.6 میلیون دلاری به فروش رسید، در حالی که فراری لافراری از 2.65 الی 3.2 میلیون هم فروش داشته است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/15
پورش بهتره.
1396/1/15
فراری = ♥
1396/1/15
از صاحب پورشه خوشم میاد چون از ماشین به عنوان ماشین استفاده میکنه نه مجسمه ولی در کل بازم از پورشه خوشم میاد.
1396/1/17
پورشه 👍🏻👍🏻❤
1397/3/8
پورشه آلمانيه و اين خودش بزرگترين مزيته