موضوعات داغ

قانون جدید در مورد تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باوجود تمام انتقاداتی که به صنعت خودروسازی داخل می‌شود، اما همچنان شاهد تولید و عرضه گسترده محصولات قدیمی توسط شرکت‌های بزرگ داخلی هستیم که تکنولوژی ساخت آن به چندین سال قبل برمی‌گردد و طبیعتا میزان آلایندگی بالایی هم در مقایسه با ماشین‌های پیشرفته امروزی دارند که همین مورد باعث شده در بیشتر مواقع شاهد آلایندگی در کلان شهرهای کشور باشیم. حال برای مرهم گذاشتن بر روی این زخم عمیق، چندسالی می‌شود که در شهرهای بزرگ بخصوص تهران برنامه "طرح ترافیکی" اجرا شده است تا شاید باعث کاهش آلودگی شهر شود. ولی این وسط یک سوال پیش می‌آید و آن هم تکلیف خودروهای هیبریدی برای عبور و مرور در سطح شهر است که بود و نبود آنان چندان تاثیری در میزان آلایندگی ندارند، زیرا همانطور که می‌دانید در گروه خودروهای پاک قرار می‌گیرند.
باتوجه به این موضوع، اخیرا نمایندگی رسمی تویوتا در کشور یعنی "ایرتویا" پیرو موضوع آلایندگی بسیار پایین خودروهای هیبریدی، بیانیه‌ای بر روی سایت خود قرار داده است که در آن علاقه مندان و مالکین خودروهای هیبریدی را خطاب قرار داده و در این بیانیه آورده است که برای بهبود شرایط تردد خودروهای هیبریدی در شهر تهران، مسئولان شهرداری کلانشهر تهران مشوق‌های خاصی را به منظور ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای پاک ارائه نموده‌اند که شامل صدور "آسان" مجوز طرح تردد در محدوده طرح ترافیک تهران با "تخفیف ویژه" می‌شود.
بدین صورت تمامی مالکان خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس می‌توانند براحتی و با پرداخت 50 درصد هزینه طرح ترافیک به مبلغ تقریبی 1.2 میلیون تومان اقدام به اخذ این مجوز کنند. هرچند قابل ذکر است که هزینه صدور مجوز تردد خودروهای هیبریدی در سال 95 رایگان بوده است، اما برای سال 96 قیمت گذاری شده و برای ماشین‌های هیبریدی 50 درصد تخفیف در نظر گرفته‌اند.
در ادامه هم ایرتویا اعلام کرد که آدرس سازمان "تهران، خیابان طالقانی، تقاطع خیابان شریعتی و طالقانی، پارکینگ طبقاتی، طبقه 6 ، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، واحد صدور آرم طرح ترافیک" خواهد بود که برای دریافت مجوز مدارکی همچون سند نیروی انتظامی خودرو (برگه سبز)، قبض پرداخت عوارض خودرو، قبض پرداخت خلافی خودرو و در آخر کارت ملی مالک خودرو مورد نیاز است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/21
يعني براي ماشيناي عادي 2.4 ميليونه ؟!؟!؟
خوب آدم همينطوري بره مگه جريمش چقدر مي شه ؟ مگه چندبار مي خواي بري تو طرح ؟
وافعا" زحمت كشيدين
مثلا" آدم 350ميليون بده لكسوس بخره بندازش تو طرح ترافيك به اين شلوغي و هردمبيل كه از هر طرفش هم موتورا يه نوازشش بدن ...
يه وقت به كمرتون فشار نياد...
1396/1/21
گويا ايرتويا به هر مشتري خودروي هيبريدي يك بليط شهربازي با 50% تخفيف هم جايزه مي دهد .
1396/1/22
درست میگید. من چند سالی بود که برای سمندم طرح شرکتی میگرفتم تا شد حدود سه تومن. نشستیم حساب کردیم اگر روزانه بگیریم و فقط روزهایی که ماشین را لازم داریم از طرح استفاده کنیم خیلی به نفع میشود. الان شرکتی حدود پنج و نیم ملیون هست و شخصی حدود دو و نیم. البته برای شخصی خیلی سخت گیری می کنن.
1396/1/21
نه بابا شهرداري از يك ريال هم نمي گذره
پارسال ايرتويا براي تبليغ و فروش هيبريدي هاش به شهرداري گفته بود هر كدوم از مشترياي من اومد بزنيد به حساب من . ديد استقبال نشد امسال گفته 50% از خودشون بگيريد .
سال ديگه هم كلا" ديگه صداشو در نمي آره
كسي دلش واسه ملت بدبخت نسوخته اون مايه داري هم كه ديويست سيصد ميليون مي ده واسه تويوتا ولكسوس هيچوقت ماشينشو نمي بره تو اون ترافيك شلوغ وسط روز
1396/1/21
دنیا برای همه آدماس. ایران برای پولداراس :(
مسئولین نمیرن این قدر تلاش میکنن و حمایت میکنن از محصولات پاک و محیط زیست. جمیعا خسته نباشن.
همه جای دنیا علاوه بر فراهم کردن زیرساخت، مبالغ قابل توجهی یارانه و معافیت مالیاتی درنظر میگیرن. اینجا هم تا جایی ک بشه تیغ میزنن و سرمون منت هم میزارن.
1396/1/22
تا بوده همین بوده که تو ایران قوانین کاملا سر شکمی وضع میشه امروز یه قانون میذارن بهد فردا میگن نه حیفه اینم لقمه ی چرب و نرمیه چرا ازشون پول نگیریم بعد میان لغو میکنن
1396/1/23
50 درصد تخفيف براي خودروهاي پاك (هايبريد)؟!
مگه قرارنيست از خودروهاي پاك حمايت بشه؟ 50 درصد تخفيف يعني حمايت؟؟؟!!!
اين ثابت ميكنه كه مقصود شهرداري تهران و دولت از فروش طرح ترافيك؛ فقط خالي كردن جيب مردم و لاغير؟! هرچند مردم از سوء نيت شهرداري و دولت خبر دارند.